کد خبر: ۱۴۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
قدرت اله طمیمیان، در پیامی هفته پژوهش را به تمامی پژوهشگران و فرهیختگان منطقه آزاد اروند، تبریک گفت.

به گزارش خبرآنلاین از اروند، متن تبریک قدرت اله طمیمیان، به شرح زیر است:

بسمه تعالی
فضای علمی کشور باید فضای تولید و ترویج علم و پژوهش و پرورش محقق و عالم باشد.
مقام معظم رهبری

در جهان امروز دانایی از مهم ترین محورها و شاخص های اصلی پیشرفت و تعالی جامعه محسوب می گردد و منبع اصلی تولید علم و دانش های جدید است.

تولید و توسعه علم، دست یابی به فناوری برای ارتقاء جایگاه علمی کشور در جهان و کسب ثروت به منظور بهبود وضع زندگی مردم و رفاه عمومی، مرهون مطالعات و پژوهش های نخبگان، دانشمندان، پژوهشگران، فناوران دانشگاه ها و پژوهشگاه ها است.

پژوهش در هر موضوعی بعنوان یک فعالیت علمی و خلاقانه با هدف کشف واقعیت های نو برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور شناخته می شود و چراغ علم و دانایی را در جامعه روشن نگاه می دارد.

یکی از ارکان رشد و توسعه هر کشوری، نگاه جامع و کاربردی به مقوله پژوهش، تحقیق و مطالعات علمی است که می تواند زمینه ساز جهش علمی و کلید پیشرفت یک کشور باشد.

پژوهش موتور محرک و نبض تپنده تولید، پیشرفت و توسعه به شمار می رود و عامل پویایی و تحرک و راهی برای گسترش مرز های علم و دانش و گشودن افق های درخشان می باشد.

در شرایطی که تحریم های ظالمانه ای بر کشور تحمیل شده و بنا به گفته رهبر معظم انقلاب باید از تحریم یک فرصت بسازیم، این امر فرصتی است که با اقدامات و تلاش های پژوهشی اصیل و کارکردگرا و نتیجه محور محقق می گردد. چراکه تحریم ها وجوه مثبتی چون تقویت اراده، تقویت نگاه به درون و نوآوری نیز دارد و به رغم همه تنگناها و مشکلاتی که کشور به دلیل تحریم ها و شیوع ویروس کرونا با آن مواجه است خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده پیش می رود و در کنار رشد جایگاه علمی ایران در جامعه جهانی، زمینه ساز خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور خواهد شد.

امسال هفته پژوهش با شعار« پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» برگزار می گردد. برای تحقق این شعار و هدف ارزشمند، موضوعات پژوهشی باید تقاضا محور باشند و بتوانند بر اساس نیازهای منطقه مشکلی از مشکلات مردم را رفع کنند و در عمل کاربردی تر باشند.

صنعت، بستر واقعی و عامل ارتباط دهنده پژوهش و اقتصاد است. یافته های علمی و پژوهشی در صنعت، در کاهش هزینه های فعالیت های تولیدی نقش به سزایی ایفا می کند به طوری که شتاب علمی و پژوهشی، رفع موانع تولید، حمایت مالی از طرح های پژوهش های کاربردی و استفاده از ظرفیت بزرگ جوانان و پژوهشگران نخبه و توانمند، یاری رسان کشور برای تحقق هر چه بهتر جهش تولید و کم اثر نمودن تحریم ها به حساب می آید.

در همین راستا باید اذعان کرد که موفقیت و توسعه پژوهش و فناوری در هر جامعه ای نیازمند گسترش رویکرد و نگاه مثبت و حمایتی جامعه، مسئولین و دستگاه های اجرایی به تحقیق و پژوهشگران است تا بستر لازم و مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت ها، ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت جامعه و در نهایت به کار گیری نتایج تحقیقات در فرآیندهای توسعه صنعتی و اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی کشور فراهم شود.

اینجانب فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری در خدمت جهش و تولید را به اندیشمندان و فناوران گران قدر در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی؛ بویژه پژوهش گران و جامعه علمی منطقه آزاد اروند تبریک و تهنیت عرض نموده و مراتب قدردانی و سپاس خود را از زحمات وافر همه پژوهشگران، نهادها و دست اندرکاران امر پژوهش و فناوری ابراز می دارم و از پیشگاه خداوند متعال موفقیت روزافزون همگان را مسألت دارم.

قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار