کد خبر: ۱۴۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
گروه استان‌ها- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از عملیاتی شدن طرح تامین مالی خرد تضمین شده در کشور خبر داد و گفت: از طریق طرح‌های نیمه‌تمام دولتی با پشتوانه ضمانت صندوق سرمایه‌گذاری تعاون می‌تواند به مردم واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهدی حسین‌نژاد پیش از ظهر امروز در شورایعالی تعاون استان فارس با بیان اینکه سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون امسال به 21 میلیارد تومان افزایش یافته است اظهار داشت: در شب عید بسیاری از معاملاتی که تعاونی‌های مصرف با شرکت بازرگانی دولتی برای تامین کالاهای اساسی انجام داده بودند توسط این صندوق تضمین شد و کالاهای اساسی به فروشگاه‌های اعلام شده تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه در کشور ایران عموما اتکا تامین مالی طرح‌ها به بانک‌ها است و این را همه به عنوان یک معضل می‌دانند، عنوان کرد: چون در دنیا  سرمایه اجتماعی بالا است بحثی است به عنوان تامین مالی جمعی دارند که سال گذشته حدود 58 میلیارد دلار از این طریق تامین مالی کرده‌اند ولی در ایران به واسطه تخلف برخی از شرکت‌ها مثل پدیده سرمایه اجتماعی تضعیف شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: برای بخش تعاون یک پلتفرم تحت عنوان "تامین مالی خرد تضمین شده" ایجاد کردیم که براساس این طرح شرکت‌های تعاونی که دارای ویژگی‌ها و سودآوری لازم هستند مورد قبول صندوق قرار می‌گیرند و با تضمین صندوق و در چارچوب مقررات صندوق سرمایه‌های خرد مردم به وزارت پرداخت تا پروژه‌های اقتصادی انجام شود.

وی عنوان کرد: از طریق این طرح با پشتوانه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی نیز می‌تواند به مردم واگذار شود.

انتهای یپام/422/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار