کد خبر: ۱۴۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: پارسال مجموع اعتبارات راهداری استان ۹۲۰ میلیارد ریال بود که این رقم امسال با افزایش ۹۰ درصدی به هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، کلیم‌الله وثوقـی ، همزمان با هفته حمل و نقل و راهداری جاده ای در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ساختمان مرکزی اداره کل راهداری استان اردبیل با زیربنای هشت هزار متر مربع و با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در حال احداث بوده و پیش بینی می شود در خرداد ماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۴ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان اردبیل به مردم ارائه خدمت می‌کند، اظهار داشت: ۱۴ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی هم در حال ساخت و ۱۳ مجتمع دیگر نیز در مرحله استعلام هستند.

در خصوص هوشمندسازی جاده های استان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در مجموع ۱۳۹ سامانه ترددشمار، دوربین نظارت تصویری و دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

وثوقی افزود: از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

وضعیت ماشین آلات راهداری استان اردبیل مطلوب نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه وضعیت ماشین آلات راهداری مطلوب نیست، گفت: متوسط عمر ماشین آلات سنگین راهداری در استان ۲۵ سال و میانگین عمر ماشین آلات نیمه سنگین هم ۲۳ سال است.

وثوقی علاوه بر تعمیر اساسی و آماده سازی ماشین آلات راهداری از تخصیص اعتبار برای خرید چندین دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین با هدف افزایش خدمات به مردم و رانندگان در راه های ارتباطی استان خبر داد.

وی افزود: امسال برای نوسازی و خرید ماشین آلات راهداری استان ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که در آینده نزدیک ماشین آلات مورد نیاز خریداری خواهد شد.

علت بیشتر تصادفات جاده‌ای عامل انسانی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طبق اعلام نظر کارشناسان ۷۰ درصد علت تصادفات جاده ای عامل انسانی است و باید فرهنگ درست رانندگی کردن در جامعه ارتقاء یابد.

وثوقی عامل انسانی، جاده و وسائل نقلیه را سه عامل مهم در حادثه و تصادف رانندگی برشمرد و افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته نقش جاده ها در تصادفات رانندگی فقط ۱۰ درصد است که تلاش می شود با رفع و اصلاح معایب نقاط حادثه ساز و حادثه خیز این مقدار کاهش یابد.

وی با بیان اینکه معایب نقاط حادثه خیز جاده‌های اردبیل برطرف می‌شود، اظهار داشت: ۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده های استان شناسایی شدند که بیشتر تصادفات جاده ای در این مسیر ها روی میدهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل بیان کرد: از این تعداد معایب ۱۲ نقطه حادثه خیز رفع و اصلاح شده و معایب هشت نقطه در دست اصلاح و معایب مابقی نقاط نیز در صورت تامین اعتبار در آینده نزدیک رفع و اصلاح خواهد شد.

جابجایی  ۸۰۰ هزار نفر مسافر در سال جاری

وی در ادامه به جابجایی  ۸۰۰ هزار نفر مسافر در سال جاری خبرداد و گفت: این میزان جابجایی نسبت به سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی با کاهش ۴۰ درصدی مواجه بوده ایم.

به گفته مدیر کل راهداری اردبیل جابجایی مسافر در یک ماه گذشته برای ۱۰۴ هزار نفر مسافر در پایانه‌های مسافری استان استعلام ابتلا به کرونا انجام شده است که از این تعداد، تست کرونای ۳۸ نفر مثبت بوده و از ارائه خدمات حمل و نقلی به آنان خودداری شد.

وثوقی یادآور شد: با تلاش رانندگان سخت کوش و فعالان بخش حمل ونقل ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار تن کالا در استان اردبیل جابه‌جا شده و در ۸ ماه گذشته ۲۰۷ هزارو ۵۸۰ برگ بارنامه صادر شده است.

توزیع بیش از ۷۸ هزار حلقه لاستیک

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: بیش از ۷۸ هزار و ۷۰۰ حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه‌ای دربین رانندگان استان اردبیل توزیع شده است.

۴۶

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار