کد خبر: ۱۴۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری ۲ باند سارقان سریالی مغازه‌های موبایل فروشی در شهرستان بهارستان خبر داد و گفت: سه باند بزرگ سرقت تحت عنوان مسافر با ۶۰ فقره سرقت منهدم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، سردار کیوان ظهیری فرمانده انتظامی غرب استان تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر سرقت‌های سریالی از مغازه‌های موبایل فروشی در شهرستان بهارستان، بلافاصله مأموران پلیس امنیت عمومی بررسی موضوع را دستور کار قرار دادند.

وی گفت: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی موفق به شناسایی سارقان و مخفیگاه آن‌ها شده، که پس از هماهنگی قضائی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه مأموران در عملیات‌هایی غافلگیرانه و مجزا تمامی متهمان را که ۶ نفر بودند، در مخفیگاهشان دستگیر کردند، ابراز کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲۰ دستگاه گوشی موبایل کشف شد.

سردار ظهیری با اشاره به اینکه در این راستا ۴ مالباخته شناسایی شدند، عنوان کرد: متهمان در بازجویی‌های تخصصی پلیس جرم خود را قبول داشتند و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه پلیس طبق قانون به شدت با مجرمان و قانون گریزان برخورد خواهد کرد، بیان کرد: شهروندان به هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت منزل و محل کسب توجه ویژه داشته باشند.

انهدام سه باند سارقان زورگیر

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در ارتباط با انهدام سه باند بزرگ سرقت، ادامه داد: با دریافت پرونده‌های متعدد با موضوع سرقت به عنف خودرو در شهرستان شهریار به پلیس آگاهی، تیم ویژه‌ای در این خصوص فعال شده و بررسی آن را آغاز کردند.

سردار ظهیری افزود: در تحقیقات اولیه پلیس از شکات مشخص شد سارقان با شیوه و شگرد مسافر و در پوشش خانواده با سوارشدن به خودروهای مسافرکش شخصی و تاکسی‌ها و کشاندن آن‌ها به مسیرهای خلوت با تهدید چاقو و ضرب و شتم، خودرو و اموال آن‌ها از قبیل وجه نقد، گوشی تلفن همراه را سرقت کرده و متواری می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این باند پس از اخذ عابر بانک‌های شاکیان و رمز کارت، حساب آن‌ها را تخلیه و در برخی موارد حتی قطعات خودروهای سرقتی را نیز باز کرده و آن‌ها را مکان‌های خلوت رها می‌کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، در ۴ روز گذشته سه باند بزرگ سرقت تحت عنوان مسافر در شهریار مورد شناسایی قرار گرفت و در عملیاتی ویژه از سوی پلیس آگاهی غرب استان تهران، هفت عضو این باند در مخفیگاهشان دستگیر شدند و در بازرسی از محل، یک دستگاه خودروی پراید هاچ بک استفاده شده در امر سرقت و تعداد سه دستگاه گوشی تلفن همراه و پنج قبضه قمه کشف شد.

سردار ظهیری با اشاره به اعتراف سارقان به ۶۰ فقره سرقت به‌ عنف خودرو و معابر در شهرستان‌های شهریار، بهارستان، ملارد و استان‌های البرز و تهران بزرگ، تصریح کرد: تاکنون ۲۰ نفر از شاکیان مورد شناسایی قرار گرفته و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد.

انتهای پیام/پ/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار