کد خبر: ۱۴۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
اواخر بهمن ماه 1399 بود که ویروس کرونا ایران را فرا گرفت و در این بین تعدادی از چهره های سیاسی به این بیماری مبتلا و تعدادی هم جان باختند.

به گزارش برنا، اواخر بهمن ماه 1399 بود که ویروس کرونا ایران را فرا گرفت و در این بین تعدادی از چهره های سیاسی به این بیماری مبتلا و تعدادی هم جان باختند. با توجه به نزدیکی شب یلدا، خبرگزاری برنا لیست افراد سیاسی که امسال در جمع خانواده هایشان حضور ندارند را گرد هم اورده است.

سید هاشم بطحائی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعه و سیاستمدار ایرانی و نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود. او در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد اما انصراف داد. او در ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ بر اثر تاثیرات ناشی از بیماری کرونا و بیماری پیش زمینه ای قلبى درگذشت.

سرتیپ ناصر شعبانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و معاون سابق قرارگاه ثارالله تهران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. سرتیپ ناصر شعبانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و معاون سابق قرارگاه ثارالله تهران بود که در طول عضویت در سپاه پاسداران سمت‌های مهمی را بر عهده داشته که از جمله آنها، فرماندهی سپاه کرمانشاه در زمان عملیات مرصاد و شکست نیروهای سازمان مجاهدین است که از عراق وارد خاک ایران شده بودند. او در ۲۳ اسفند به علت شیوع ویروس کرونا در گذشت.

محمدرضا راه‌چمنی متولد ۱۰ آذر ۱۳۳۴ پزشک و سیاستمدار اصلاح‌طلب ایرانی بود، که در سال‌های اخیر به عنوان دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی و صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامهٔ اسرار فعالیت می‌کرد. وی نمایندهٔ مردم حوزهٔ انتخابیهٔ سبزوار در دوره‌های دوم، سوم چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بود و در دولت هشتم از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ به عنوان رئیس سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کرد. او در 19 اسفند 98 در پی شیوع ویروس کرونا درگذشت.

حسین شیخ‌الاسلام متولد ۸ آذر ۱۳۳۱در اصفهان سیاستمدار ایرانی بود. او از اعضای گروه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سفارت آمریکا را تصرف کردند. او هم‌چنین نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی و همچنین سفیر سابق ایران در سوریه بوده‌ است. وی در ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ تهران در پی شیوع ویروس کرونا درگذشت. 

محمد میرمحمدی نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ قم در دورهٔ ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی بود. او هم‌ چنین به مدت ۱۲ سال در دو دولت حضرت آیت الله خامنه‌ای و دولت اول اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران بود. سید محمد میرمحمدی در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد. وی هم‌ چنین استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی بود. میرمحمدی ۱۲ اسفند 1398 در پی شیوع کرونا ویروس در ایران درگذشت.

محمدعلی رمضانی دستک متولد ۳ اردیبهشت ۱۳۴۲ سیاستمدار اصول‌گرای ایرانی بود. وی در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه از استان استان گیلان نامزد انتخابات شد و توانست، با کسب ۱۳ هزار و ۹۴۸ رأی از مجموع ۳۸ هزار و ۶۵۵ رأی، نفر اول این انتخابات شود اما پیش از آغاز به کار مجلس یازدهم در ۱۰ اسفند ۱۳۹۸  به علت شیوع کرونا درگذشت.

فاطمه رهبر متولد۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۳ سیاستمدار ایرانی بود. او نمایندهٔ دورهٔ هفتم، هشتم، نهم و هم‌چنین نمایندهٔ منتخب دورهٔ یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بود. رهبر در مجلس هفتم و هشتم نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و در مجلس نهم نائب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی بود و ریاست فراکسیون زنان و خانواده را بر عهده داشت. وی هم چنین عضو فراکسیون زنان و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بوده‌ است. او هم‌ چنین معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی را نیز بر عهده داشته‌ است. رهبر که از انتخاب شدن در مجلس دهم بازمانده بود در انتخابات مجلس ۱۳۹۸ در دوره یازدهم انتخاب شد ولی پیش از شروع به کار این مجلس در اثر بیماری کرونا ویروس درگذشت.

حجت الاسلام سید علی سیدین که به بیماری کرونا مبتلا شد در شب عید غدیر، دار فانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت. او که یکی از روحانیون برجسته و مردمی کیش بود و در مراسم خاکسپاری بیماران مبتلا به کرونا نیز شرکت می‌کرد و بر سر جنازه متوفیان نماز می‌خواند بر اثر این بیماری، درگذشت.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی سال ۱۳۱۲ هجری شمسی در روستای نوشان علیا از ناحیه بند ارومیه به دنیا آمده بود. او طی دهه های اخیر، امام جمعه اهل سنت ارومیه بود و در مسجد امام شافعی این شهرستان، نماز جمعه را اقامه می کرد. در سن ۸۷ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.

عیسی جعفری متولد۱۳۴۰ در کبودراهنگ نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ بهار و کبودراهنگ در دورهٔ هشتم و دورهٔ یازدهم مجلس شورای اسلامی بود. او در ۲۳ تیر ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. 

حجت الاسلام سید جواد آیت اللهی، امام جمعه موقت یزد، که از چندی پیش به بیماری کرونا مبتلا شده بود، امروز همزمان با سالروز شهادت پنجمین امام شیعیان دار فانی را وداع گفت. وی استاد اخلاق حوزه علمیه یزد، امام جمعه موقت یزد و تولیت آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد بود. سیدجواد آیت اللهی متولد ۲۶ خرداد ۱۳۴۹ شمسی در شهر یزد بود و از سال ۱۳۹۰ به عنوان امام جمعه موقت یزد منصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی حائری امام جمعه شهرستان میناب در پی ابتلا به بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت. وی از حدود سه هفته قبل و در پی ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان قم بستری بود. درگیری ریه وی با بیماری کرونا و مشکلات حاد تنفسی عامل فوت وی اعلام شده است. حجت‌الاسلام صفایی حائری از آبان ماه ۹۸ به عنوان امام جمعه میناب منصوب شده بود. وی پیش از این امام جمعه شهرستان سیریک در استان هرمزگان بود.

برچسب ها: شب یلدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار