کد خبر: ۱۴۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
رضا زندی، روزنامه نگار حوزه انرژی، با انتشار متنی در توییتر خود از سفر امروز وزیر نفت به مسکو خبر داد و نوشت: "ایران، خاطره خوشی از عربستان و روسیه در دوره قبلی رفع تحریم در اوپک+ ندارد." اشاره او به ماجرای فریز نفتی است که با همراهی عربستان و روسیه در سال ٢٠١٦ تدوین شد تا جلوی افزایش صادرات نفت ایران را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،این روزنامه نگار حوزه انرژی در ادامه نوشته است: "الکساندر نواک،دیروز در ریاض بود. زنگنه امروز به مسکو می رسد. بازگشت یکباره٢.٣میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران به بازار نفت، آن هم درشرایط کاهش تقاضا، شوک به بازار است. غیر طبیعی نیست که بسیاری از تولیدکنندگان نفت،برای حفظ منافع و درآمدشان،هر کاری برای به تاخیر انداختن ورود نفت ایران به بازار انجام دهند.(حداقل تدریجی کنند یا به تاخیر بیاندازند.)"

رضا زندی با انذار به وزیر نفت برای حفظ منافع ایران در بازار نفت افزوده است: "به وزیر نفت انذار جدی می دهیم که هر مذاکره ای که بازگشت "فوری و یکباره نفت خام ومیعانات گازی" ‏ایران به بازار را تضمین نکند(بعد از رفع تحریم ها)غیر قابل قبول و نپذیرفتنی است."

وی با تاکید بر اهمیت سفر زنگنه به مسکو ادامه داده است: "باید مذاکره جدی ای در جریان باشد که در این شرایط شیوع کرونا، معاون نخست وزیر روسیه به ریاض می رودو یک روز بعدش زنگنه را به مسکو می فرستد.روسیه و عربستان درکنار عراق، امارات و ...با حضور ایران باید بیش از دیگران تولید نفت شان را کم کنند. عربستان و روسیه روسای اوپک+ هستند."

زندی در بخش پایانیی توییت خود آورده است: "هر چند کشور و از جمله وزیر نفت برای بازگشت صادرات نفت ومیعانات ایران، حداقل به میزان قبل از تحریم ها جدی اند اما باور کنید در این شرایط، "حمایت و حساسیت افکار عمومی" لازم است. به تجربه می گویم."

۲۲۳۲۲۳
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار