کد خبر: ۱۴۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
مستند «۲۲/۲۲» درباره گروهی است که نوجوانی و رفاقتشان با انقلاب اسلامی گره خورده است.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، «۲۲/۲۲» یکی از مستندهای این دوره از جشنواره سینماحقیقت است که توسط روایت فتح ساخته شده. این مستندی درباره یک گروه نوجوان ۲۲ نفره انقلابی در بندر گز است که از همان اولین روزهای شکل گیری انقلاب به شکل منسجم و خودجوش در کنار هم قرار گرفته و در دل فعالیت‌های انقلابی به خوبی خود را نشان می‌دهند. 

فیلم نگاهی به چرایی این حضور مؤثر از آغاز انقلاب تا کنون دارد. بسیاری از آدم‌های گروه ۲۲ نفره شهید شده‌اند و آنهایی هم که مانده‌اند، یاد گذشته‌ها آنها را سر پا نگه داشته است. 

فیلم در کنار روایت ماجرای آدم‌های این گروه و سرنوشتشان، نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی در این بندر دارد و می‌کوشد گوشه‌ای از ماجراهایی که در دوران انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس در این شهر اتفاق افتاده را بازگو کند. 

لحنی که فیلمساز برای این روایت انتخاب کرده دلنشین و جذاب است و مخاطب احساس خستگی نمی‌کند. گفتار متنی که برای مستند نوشته شده با همه سادگی، به شدت در خدمت روح کلی اثر است. اگرچه که ممکن است مخاطبی که با زبان و لهجه خطه شمال کشور آشنایی ندارد، برخی از اصطلاحات محلی به کار گرفته شده در مستند «۲۲/۲۲» را متوجه نشود؛ اما این چیزی از گیرایی اثر کم نمی‌کند.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار