کد خبر: ۱۴۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه تنها راه خنثی‌سازی تحریم‌ها تکیه به توان داخلی است گفت: اگر بخواهیم به مذاکرات با آمریکایی‌ها تکیه کنیم آن زمان کلید کار دست آمریکا می‌افتد و از این کلید برای منافع خود استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با سید محمد مرندی،کارشناس مسائل آمریکا انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

مذاکره با آمریکا کلید کار را دست آن‌ها می‌دهد

اگر بخواهیم به مذاکرات با آمریکایی‌ها تکیه کنیم آن زمان کلید کار دست آمریکا می‌افتد و از این کلید برای منافع خود استفاده می‌کنند.

آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مشکلات ما را حل کنند آن‌ها می‌خواهند مشکلات را برای جمهوری اسلامی ایران افزایش دهند. 

تنها راه خنثی‌سازی تحریم‌ها تکیه به توان داخلی است

تنها راه خنثی‌سازی تحریم‌ها این است که مشکلات موجود را به دست خودمان حل کنیم. از‌ طرف دیگر باید رابطه با شرکای خارجی و همسایگان خود را تقویت کنیم تا تأثیرگذاری تحریم کمتر شود.

هرچقدر این تأثیر کمتر باشد امتیازات ما سر میز مذاکره با غربی‌ها بیشتر می‌شود چراکه از طرفی برنامه هسته‌ای ما فعال‌تر و قوی‌تر شده و به دلیل نقض برجام توسط دشمنان ایران صنعت هسته‌ای را تقویت کرده‌ایم.

با این رویکرد انگیزه غربی‌ها خودبه‌خود برای تحریم کاهش پیدا می‌کند. چراکه آن زمان اثرگذاری تحریم کمتر شده و مجبور می‌شوند درنهایت به فکر راه‌حلی باشند تا حقوق ما را به رسمیت بشناسند.

اگر آمریکایی‌ها به برجام برگردند دیگر نیازی به مذاکره نیست

رویکرد مذکور به این معنا نیست که مخالف رفع تحریم باشیم، اما راه رفع تحریم از قبل مشخص بوده است و آن برجام است. 

اگر آمریکایی‌ها به برجام برگردند دیگر نیازی به مذاکره نیست. چراکه ایران، اروپا، روسیه و چین سال‌ها قبل مذاکره کرده‌اند و برجام موجود است.

توپ در زمین رژیم آمریکاست نه جمهوری اسلامی ایران

دولت ترامپ و بایدن تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. جنس این دو دولت با یکدیگر تفاوتی ندارد و ما باید مراقب باشیم. درعین‌حال برجام خوب یا بد، توافقی است که ما آن را پذیرفته‌ایم و اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند آن را اجرا کنند، راه برایشان باز است و ما نباید در این میان کاری انجام دهیم. 

هر زمان آن‌ها برجام را اجرا کردند ما نیز به دنبال اجرای آن خواهیم بود، اما توپ در زمین رژیم آمریکاست نه جمهوری اسلامی ایران.

کار اشتباه برخی رسانه‌ها در تحریف فرمایشات رهبری

این‌که برخی رسانه‌ها فرمایشات رهبری را ناقص منتقل کردند، کار جالبی نبود، زیرا یک سیگنال غلط را به آمریکا القا می‌کند.

واضح است که ایران برای رفع تحریم‌ها تعلل نمی‌کند اما درحال حاضر توپ در زمین ایران نیست.

متأسفانه برخی از رسانه‌ها با این‌گونه القائات طوری رفتار می‌کنند که گویا توپ در زمین آمریکا هم نیست. 

این ما نیستیم که به دنبال دردسر هستیم

رهبر انقلاب برای این‌که این شائبه ایجاد نشود و عده‌ای تهمت نزنند که ما می‌خواهیم تحریم‌ها باقی بماند به‌رفع تحریم‌ها اشاره کردند.

همین‌که ما در برجام باقی ماندیم نشان می‌دهد این ما نیستیم که به دنبال دردسر هستیم و طرف مقابل چنین می‌خواهد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار