کد خبر: ۱۴۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تدوین سند راهبردی جامع در حوزه فرهنگ نیاز اصلی کردستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در جمع اعضای شورای عالی افتای استان کردستان اظهار کرد: در حدود چهار ماه حضور در استان، بخش عمده‌ای از وقت را به رصد وضعیت استان گذاشته‌ام.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: ساعت‌ها در اوقات غیراداری برای رصد وضعیت استان وقت گذاشته‌ایم و در این راستا به شهرستان‌های مختلف استان نیز سفر کرده‌ایم.

ضرورت رسیدن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به جایگاه اصلی 

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت ما تقویت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و رسیدن این نهاد انقلابی به جایگاه اصلی خود در مرکز استان و شهرستان‌ها است.

وی افزود: احساس می‌کنیم بدنه دچار مقداری تحلیل و رخوت شده و نیاز به یک نفس تازه و با تجربه داشت که حجت‌الاسلام عسگری را که به لحاظ تجربه انسانی توانمند است به عنوان مدیر جدید مرکز انتخاب کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام منتظری مدیر سابق مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ابراز امیدواری کرد؛ با حضور مدیر جدید شاهد رونق  بیشتر مرکز در حوزه‌ وظایف مختلف نسبت به جامعه هدف باشیم.

وی با بیان اینکه تربیت روحانیون و طلاب عالم و مسلط به آداب و روش طلبه‌گی را از اولویت‌های مهم در سیاست‌های جدید مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دانست و عنوان کرد: در مسیر تربیت چنین انسان‌هایی که در کنار علم دارای تقوا باشند نیاز به تلاش مضاعف دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: طلاب و روحانیون که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تربیت می‌شوند باید عالم، متقی و در تراز انقلاب باشند و بتوانند در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های نظام و ساسیت‌های آن به درستی گام بردارند.

وی عنوان کرد: برای این مهم نیاز به کادرسازی و تقویت‌ بخش‌‌های مختلف داریم و در استخدام و بکارگیری افراد در مرکز بزرگ نباید ملاک فقط روحانی‌‌بودن باشد.

تمرکززدایی باید جای تمرکزگرایی را بگیرد

وی اضافه کرد: تمرکززدایی به جای تمرکزگرایی در راستای رسیدن به اهداف مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که تمایل به فعالیت در مرکز استان ما را با کمبود نیروی لازم در شهرستان‌ها مواجه می‌کند.

وی افزود: چرخشی شدن مدیران به منظور چرخش افکار و ایده‌های جدید در شهرستان‌ها از مباحث مهم دیگری است که باید مد نظر قرار بگیرد.

تدوین سند جامع تحول فرهنگی در کردستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه تحول فرهنگی تدوین سند راهبردی جامع در کردستان را ضروری دانست که بخشی از آن تهیه شده است، گفت: توجه جدی به مطالبات رهبری و بهره‌گیری از ظرفیت اندیشمندان و افراد صاحب‌نظر و فاضل در تدوین این سند جامع و عملیاتی کردن آن دارای اهمیت است.

وی اذعان داشت: تقویت بنیه علمی و فرهنگی روحانیون از دیگر نیازهایی است که برای آن برنامه‌ریزی‌ شده و تصمیماتی اتخاذ شده است.

انتهای پیام/2330/71

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار