کد خبر: ۱۴۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
گروه استان‌ها ــ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: طبق اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه‌روز اخیر تا ساعت ۱۱ رامروز به عدد ۱۵۲ رسیده که نشانگر ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی است.

رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به کیفیت هوای کلانشهر اراک اظهار داشت: طبق اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در شبانه‌روز اخیر تا ساعت 11 امروز به عدد 152 رسیده که نشانگر ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی است.

وی افزود: بالاترین شاخص آلودگی امروز در ساعات ابتدایی صبح هم با عدد 148 مربوط به ایستگاه مخابرات واقع در انتهای خیابان قائم مقام اراک بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: آلاینده مسئول وضعیت فعلی هوای اراک مانند روز گذشته و روزهای ناسالم هفته‌های گذشته، ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون و دی‌اکسید گوگرد است.

میرزایی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ اداره کل هواشناسی استان، سکون نسبی هوا تا فردا تداوم دارد.

وی بیان کرد: از این رو از همشهریان به‌ویژه گروه‌های سنی حساس نظیر کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی تقاضا داریم که در این روزها از حضور در فضاهای باز و شلوغ شهری بپرهیزند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: از آنجا که با بحران شیوع کرونا رو به رو هستیم احتمال اثرات زیان‌بار هم‌زمان این ویروس با آلودگی هوا برای مبتلایان وجود دارد که از مردم انتظار می‌رود از هر‌گونه تردد در محیط‌های باز و شلوغ شهری جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/712/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار