کد خبر: ۱۴۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از کلاهبرداری کارت های بانکی جعلی برای تردد در ایام محدودیت های کرونایی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از کلاهبرداری کارت های بانکی جعلی برای تردد در ایام محدودیت های کرونایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص فیشینگ کارت های بانکی با ترفند ثبت نام جعلی جهت تردد در ایام محدودیت های کرونا به شهروندان هشدار داد و گفت: با توجه به ابلاغیه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا و بخشنامه های صادره از سوی وزارت کشور مبنی بر اعلام محدودیت های جدید مسافرت و ترددهای درون شهری و برون شهری و نظارت های خاص اعلام شده، متأسفانه مجرمان سایبری از این موقعیت پیش آمده قصد سوء استفاده را دارند.

وی افزود: کلاهبرداران با راه ‌اندازی سایت‌ها با آدرس‌های جعلی مشابه و با عنوان " ثبت نام تردد در سامانه‌های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا" و هدایت طعمه‌های خود به صفحات فیشینگ، اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و برداشت‌های غیرمجاز از حساب آنان می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هرگونه اطلاع رسانی و ثبت نام و دریافت مشخصات خودروهای دارای مجوز قانونی تردد صرفا از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری های معتبر صورت می پذیرد، از هموطنان درخواست کرد: با عدم توجه به تبلیغات فریبنده ای که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیربومی صورت می‌پذیرد، از مراجعه به هرگونه سایت و یا سامانه ای که عناوین مشابهی دارند خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افراد سود جو با ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغوا کننده، از کاربران درخواست دارند به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده اند مراجعه کنند و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

پسری که حساب بانکی پدر را خالی کرد

سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی پدرش کرده بود.

وی در تشریح این خبر گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروند گرگانی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

پرسا افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مبلغ ۱۲۶ میلیون ریال طی چندین مرحله از حساب بانکی شاکی برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

این مقام مسئول گفت: با تکمیل تحقیقات صورت گرفته، متهم که فرزند شاکی پرونده بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی به اداره پلیس احضار شد و از اقدام مجرمانه خود اظهار ندامت کرد وعنوان داشت که مبالغ برداشت ‌شده از حساب پدرش را در یک بازی رایانه‌ای استفاده کرده و قصد ارتقاء اکانت بازی خود را داشته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی با حضور در پلیس فتا و پس از ابراز ندامت فرزندش خواهان مختومه شدن پرونده شد و در نهایت پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

کلاهبرداری تلفنی هم چنان قربانی می‌گیرد

سرهنگ رسول جلیلیان رئیس پلیس ‌فتا استان البرز از کشف یک فقره پرونده مربوط به کلاهبرداری در شبکه اجتماعی واتساپ خبر داد و گفت: چندی پیش تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه کردند و مدعی برداشت غیر مجاز از حسابشان شدند؛ لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد متهمان این پرونده ها به صورت یک باند سازمان دهی شده، با شاکیان از داخل زندان و از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود لوگو واتساپ خود را به لوگو و نشان صدا و سیما ایران یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تغییر می دادند تا اشخاص هنگام دیدن این لوگوها از درست بودن تماس از سوی روابط عمومی صدا و سیما یا سازمان مربوطه اطمینان داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی نمون حساب شهروندان در سطح کشور و سپس انتقال وجوه به حساب های دیگر افراد دخیل در این پرونده می کردند. همدستان متهم که ۱۲ نفر بودند از فروشگاه های دارای دستگاه پوز در نقاط مختلف تهران و کرج اقدام به خرید کرده بودند و با بررسی های بیشتر مشخص شد که این افراد دارای سابقه کلاهبرداری های دیگری نیز در فضای مجازی بوده اند.

سرهنگ جلیلیان گفت: در نهایت با اقدامات فنی و اطلاعاتی و پایش مخفیگاه متهم در شهرستانهای کرج و تهران سبب شد تا اعضای این باند کلاهبرداری در یکی از باغ ویلاهای کرج مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شدند و تعداد یک دستگاه گوشی هوشمند و چندین کارت بانکی نیز از متهمان کشف شد.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: پس از دستگیری متهمین و سرکرده باند و انتقال آنها به مقر پلیس فتا بلافاصله بررسی گوشی های کشف شده توسط کارشناسان فنی این پلیس آغازشد و پس از چند ساعت مشخص شد اعضای باند ۱۴ نفر بودند که ۱۲ نفر از آن ها مسئول افتتاح حساب واسط و نقد کننده پول های مالباختگان بودند و۲ نفر دیگر سرکرده باند بودند که ارتباط اصلی با برخی از زندانیان محکوم در داخل زندان رجایی شهر بودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

فیشینگرهای ۵ میلیاردی روانه زندان شدند

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری دو فیشینگ ‌کار حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز ۵ میلیارد ریال از حساب شهروندان کرده بودند، خبر داد و گفت:حدود ۲۰ نفر از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه و بیان کردند که مبالغ زیادی وجه نقد از حساب آنان به صورت اینترنتی برداشت شده است که تقاضای پیگیری و دستگیری مجرمان را داریم.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا موضوع را دستور کار خود قرار دادند و در تحقیقات اولیه مطلع شدند که دو نفر با هدایت کاربران متقاضی به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی، اطلاعات حساب آنان را کپی و در ادامه به شیوه‌های مختلف حساب آنها را خالی می‌کردند.

رئیس پلیس فتا فارس تصریح کرد: کارشناسان سایبری با استفاده از روش‌های علمی، هویت متهمان و محل سکونت آنان را شناسایی کردند و در یک عملیات ضربتی آنان را در یکی از شهرهای شمال غربی استان دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به برداشت غیرمجاز ۵ میلیارد ریال از حساب شهروندان اقرار کردند، گفت: مجرمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارق کنتورهای آب

سردار سعید دادگر فرمانده انتظامی استان گلستان از شناسایی و دستگیری سارق کنتورهای آب و اعتراف متهم به ۳۰ فقره سرقت در آزادشهر خبر داد و گفت: با دریافت گزارش هایی مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت کنتور آب در سطح شهرستان آزادشهر، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند سارق را حین سرقت با وسایل سرقتی کنتور آب شناسایی و دستگیر کنند. متهم در تحقیقات به عمل آمده در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس چاره ای جز اعتراف نداشته و به ۳۰ فقره سرقت کنتورهای آب در آزادشهر اقرار کرد.

سردار دادگر با اشاره به دستگیری یک مالخر در این زمینه و معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: مشارکت شهروندان نقش بسزایی در پیشگیری از سرقت و ناکام گذاشتن سارقان دارد و از مردم انتظار می رود با رعایت نکات مهم پیشگیری، پلیس را در عرصه برقراری نظم و امنیت یاری کنند.

توقیف شناورهای حامل ۱۵۷ میلیارد کالای قاچاق

سردار ولی اله رضایی‌نژاد فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف دو فروند شناور تجاری حامل بیش از ۱۵۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در بندر ریگ خبر داد و گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق، مرزبانان پایگاه دریابانی گناوه با انجام اقدامات اطلاعاتی و تشدید کنترل نوار ساحلی موفق به شناسایی و توقیف دو فروند شناور باری حامل کالای قاچاق شدند.

وی افزود: در بازرسی مرزبانان از شناورها، ۸۳ دستگاه لوازم پزشکی، ۴ کیلوگرم پودر نیروزا، یک تن و ۸۰۰ گرم غذای حیوانات، ۲۰۸ کیلوگرم چای، ۵ هزار و ۴۰۰ عدد لوازم آشپزخانه، ۶ هزار عدد لوازم آرایشی و بهداشتی، ۹ هزار عدد ابزار آلات کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریال کالاهای مکشوفه را ۱۵۷ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال برآورد کردند.

کشف ۵ تن ماهی قاچاق

سرهنگ سید غلامرضا حسینی فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان از کشف ۵ تن ماهی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران مستقر در ایست و بازرسی "لاورچهو" حین کنترل و بازرسی خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون یخچال دار مشکوک شده و برای بررسی بیشتر دستور ایست صادر کردند. مأموران در بازرسی دقیق از خودرو ۵ تن ماهی مخلوط فاقد هر گونه مجوز بهداشتی و حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار