کد خبر: ۱۴۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان سمنان گفت: استقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان سمنان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان و محدودیت زمین‌ها برای واگذاری، متقاضیان برای شرکت در مزایده پس از تأیید موارد قانونی نسبت به دریافت زمین اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به محدودیت زمین در شهرک‌های صنعتی فجر و جنت‌آباد، مکاتبه‌ای از سوی سازمان همیاری در خصوص تنظیم و دریافت جواز تأسیس برای متقاضیان صورت پذیرد.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در حدود هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۹، به ۳۱۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

تشنه‌دل اظهار کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، ۶۱ واحد به ارزش حدود هفت هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۲۴۹ واحد به ارزش ۴۴۸ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

وی افزود: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۹، ۵۱۱ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از 17 هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که پرونده ۲۰۱ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.

پرداخت تسهیلات ۸۳۰ میلیارد تومانی به واحدهای اقتصادی استان سمنان 

علیرضا شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای اقتصادی استان پرداخت شده است.

وی افزود: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پرونده‌های چندین واحد تولیدی استان بررسی شد.‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای اقتصادی استان پرداخت شده است.

شریفی نژاد با بیان اینکه در یک هفته اخیر حدود ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: روند پرداختی‌ها خوشبختانه ارتقای خوبی داشته و امیدواریم تا پایان سال همان‌طور که در بند الف تمام سهمیه استان جذب شد، تمامی تسهیلاتی که به بانک‌ها معرفی شده‌اند نیز پرداخت شود.

 

متقاضیان دریافت تسهیلات تا پایان دی‌ماه فرصت ثبت‌نام دارند

وی اظهار کرد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات تا پایان دی‌ماه سال جاری فرصت ثبت‌نام دارند.‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: طبق مقررات ابلاغی از سوی وزارت گردشگری بانک‌ها موظف هستند تا پایان اسفندماه سال جاری تسهیلات را پرداخت کرده و با پایان‌ مهلت تنفس در خردادماه سال ۱۴۰۰ بازپرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.

شریفی نژاد بیان کرد: استان سمنان به دلیل صنعتی بودن مورد توجه زیاد صنعتگران به‌خصوص در غرب استان قرار گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده از سوی ستاد به‌منظور توسعه زمین‌ها در غرب استان و شهرک‌های صنعتی، مشکلات در این بحث نیز برطرف شود.

بیش از ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا پرداخت شده است 

مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۵۶ پرونده برای دریافت تسهیلات جبران خسارت‌های شیوع کرونا از ابتدای امسال تاکنون تشکیل شده است.

وی افزود: ۷۸ پرونده با پرداخت ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به سرانجام رسید و پرونده‌های دیگر نیز در حال طی مراحل اداری برای دریافت تسهیلات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: ۱۵۶ پرونده در سه رشته صنایع‌دستی، تأسیسات گردشگری مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌آپارتمان‌ها، هتل‌ها و مراکز خدمات رفاهی بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا، در استان سمنان از طریق ثبت‌نام متقاضیان در سامانه کارا تشکیل شده است.

 

دوران طلایی سرمایه‌گذاری در استان سمنان

حسن آل‌بویه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز بیان کرد: اکنون دوران طلایی سرمایه‌گذاری در استان سمنان است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در استان شیب صعودی دارد و سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری در استان سمنان حرکت کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهار کرد: با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران برای دریافت زمین و سرمایه‌گذاری در استان سمنان با کمبود زمین برای واگذاری مواجه هستیم که باید زمین‌های شهرک صنعتی خصوصاً در غرب استان توسعه یابد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار