کد خبر: ۱۴۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: فعال شدن سامانه ماسک در ادارات اجباری است که تاکنون تعدادی از نهادها به این سامانه متصل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌اله غلامی سه‌شنبه شب در حاشیه شصت و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز بخشی از جلسه به بزرگداشت روز پرستار و تقدیر از تعدادی از پرستاران اختصاص یافت، ارزش خدمات پرستاران با معیارها و شاخص‌های مادی قابل جبران نیست.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت کرونا در اصفهان ادامه داد: نتیجه کار فشرده، منظم و هوشمند تحت عنوان طرح جامع هوشمند از آذرماه همچنان ادامه دارد که در این راستا کاهش ۵۰ درصدی مراجعه‌ها به مراکز بهداشت و درمان را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها بیش از ۸۵ درصد از دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در شهرها رعایت می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه در زمان حاضر شهرستان‌های بویین میاندشت، چادگان، نجف‌آباد، مبارکه، خور و بیابانک، برخوار و دهاقان در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: ۳۴ درصد از شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه محدودیت‌ها در شهرهای زرد مطابق با دستورالعمل پیش می‌رود، افزود: محدودیت‌های پنج‌گانه و ممنوعیت تردد در شهرستان‌های زرد را نداریم.

وی با بیان اینکه حضور دو سوم کارمندان در ادارات شهرستان‌های زرد ادامه دارد، گفت: آموزش و پرورش مشابه قبل غیرحضوری بوده و فعالیت مراکز فرهنگی مذهبی ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و به صورت محدود امکان‌پذیر است.

غلامی با اشاره به بازنگری عملیات برخی از مشاغل تصریح کرد: تولیدکنندگان و فروشندگان گز و شیرینی به لحاظ اینکه تولید آن‌ها در کارگاه و توزیع آن‌ها محدود است با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از گروه ۲ مشاغل به گروه یک انتقال یافتند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اضافه کرد: طبخ غذاهای بیرون بر می‌توانند از فردا از گروه ۲ به گروه یک منتقل شوند همچنین آرایشگاه‌های زنانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل مراجعان از طریق سامانه ماسک در گروه شغلی ۲ قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌رانی و مترو مشابه ساعات گذشته کار خود را ادامه خواهند داد مگر اینکه شرایط تغییر کند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار