کد خبر: ۱۴۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
نزدیک انتخابات ریاست جمهوری که می شود، رسانه های درگیر انتخابات برای تخریب دولت مستقر از هیچ بهانه راست و دروغی به راحتی نمی گذرند، شاید در این چند روز اگر رسانه هایی که داغ شکست در انتخابات 92 و 96 بر پیشانی دارند را دیده باشید متوجه می شوید که اینها از هر دروغی برای تخریب دولتی که اتفاقا ماه های پایانی خود را سپری می کند استفاده می کنند تا عملکرد دولت در بخش های مختلف را زیر سوال ببرند.

به گزارش گروه ورزشی برنا، یکی از این رسانه ها امروز در بخش ورزشی خود مطلبی منتشر کرده که نه تنها خودشان هم می دانند هیچ پایه منطقی ندارد بلکه از بیخ و بن دروغ است! این رسانه که خلاف ادعاهای ارزشمدارانه خود، مروج دروغ، تخریب و تهمت است مدیریت باشگاه استقلال و پرسپولیس را در مطالب جداگانه زیر سوال برده و مدعی شده عملکرد وزارت ورزش و جوانان در این زمینه ضعیف بود!

اما آیا این دروغ بزرگ رسانه مدعی انقلابی گری راست است؟ یک بررسی خیلی ساده نشان می دهد که استقلال و پرسپولیس در چه شرایطی از دولت قبل به این دولت رسیده و در حال حاضر چه شرایطی دارند.

وقتی دولت تدبیر و امید در سال 92 استقلال و پرسپولیس را تحویل گرفت، هر دو باشگاه بیش از 60 میلیارد تومان بدهکار بودند آن هم در شرایطی که دولت قبل، منع قانونی برای کمک به این دو باشگاه نداشت، هزینه هر دو باشگاه هم نهایتا 8 تا 10 میلیارد تومان بود. اگر به صورت دلاری حساب کنیم، با احتساب قیمت دلار آن روز استقلال و پرسپولیس هر کدام بیش از 20 میلیون دلار بدهکار بودند! هر دو باشگاه نه تنها نمی توانستند یک فصل فوتبالی را بدون بدهی پشت سر بگذارند بلکه حتی نیمی از طول یک فصل را نمی توانستند تسویه حساب کنند! ساختار هر دو باشگاه به شدت مریض و بهم ریخته بود، مجامع باشگاه ها برگزار نمی شد و عملا یک نفر (رئیس سازمان تربیت بدنی یا وزیر وقت ورزش) تصمیم گیرنده نهایی بودند. از نظر وضعیت مالی، این دو باشگاه حتی یک سال هم حسابرسی نشده بود و حساب های شخصی مدیران، استقلال و پرسپولیس را اداره می کرد. باشگاه های سرخابی پایتخت نه تنها هیچ مایملکی متعلق به خود نداشتند بلکه اجاره نشین فدراسیون و تربیت بدنی بودند.

شرایط امروز دو باشگاه چگونه است؟ استقلال و پرسپولیس بدون اینکه ریالی از دولت بگیرند خود را اداره می کنند، آنها نه دو سال گذشته را بدون بدهی به پایان برده اند که بدهی های قبلی نیز تسویه شده است، استقلال با احتساب شکایت استراماچونی حدود یک میلیون سیصد هزار دلار و پرسپولیس هم نهایتا یک میلیون دلار بدهکار است، حسابرسی کامل یک دهه اخیر استقلال انجام شده و هزینه کرد هر دو باشگاه از طریق حساب خزانه و با نظارت کامل نهادهای نظارتی انجام می شود، در آمد هر دوباشگاه از محل فعالیت های اقتصادی بالغ بر 110 میلیارد تومان می شود و هزینه هر دو باشگاه با احتساب همه هزینه ها کمتر از این مبلغ برآورد می شود، استقلال و پرسپولیس در همین دولت مالک دو ورزشگاه شهید مرغوبکار و کمپ مرحوم ناصر حجازی برای آبی پوشان و شهید درفشی و شهدای گمنام برای پرسپولیس شدند و ارزش مالی هر دو باشگاه به بیش از هزار میلیارد رسید.

اینکه در زمین چه اتفاقی رخ می دهد و کدام تیم قهرمان می شود یک طرف ماجراست و قطعا وزارت ورزش و جوانان هیچگونه دخالتی در امور فنی دو باشگاه ندارد ولی از لحاظ مدیریتی قطعا کارنامه این دولت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درخشان و قابل توجه است و انشاالله به زودی با ورود هر دوباشگاه به بورس و آغاز روند خصوصی سازی این کارنامه درخشان تر و البته تاریخی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار