کد خبر: ۱۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
شهرستان ورامین به همت کشاورزان زحمت کش این خطه بیش از ۵۰ نوع عرقیات گیاهی را تولید و روانه بازارهای مختلف کشور می کند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، شهرستان ورامین به عنوان یکی از شهرستان های مهم و اقتصادی استان تهران در تولید عرقیات گیاهی نیز دارای جایگاه قابل توجهی بوده به طوری که محصولات این شهرستان مشتریان خاص خود را دارد.

شهرستان ورامین همواره به دلیل موقعیت جغرافیایی از توان و ظرفیت های بالایی برخوردار بوده که بخشی از این ظرفیت ها با همت و تلاش کشاورزان و فعالان اقتصادی و ورود سرمایه گذاران جدید بخش خصوصی و علمی شدن کشاورزی به یک فرصت ایده آل بدل شده است.

افزایش گرایش مردم به مصرف عرقیات گیاهی

از طرف دیگر قابلیت های کشاورزی و دامپروری شهرستان ورامین بسیار بیشتر از وضعیت موجود است و در صورت توجه هر چه بیشتر مسئولان و تحقق درخواست ها و انتظارات فعالان اقتصادی می توان شاهد رونق هر چه بیشتر اقتصاد در منطقه ورامین بود.

همواره عرقیات گیاهی جایگاه خاصی را در میان مردم ایران داشته و بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند تا به جای استفاده از داروهای شیمیایی از داروهای گیاهی استفاده کنند.

                                    

 

کیفیت بالای عرقیات گیاهی تولید شده در ورامین

افزایش روزافزون گرایش مردم به استفاده از داروها و عرقیات گیاهی سبب گسترش توجه فعالان اقتصادی به این عرصه شده است به طوری که این روزها شاهد افزایش قارچ گونه عطاری ها در سطح شهر هستیم.

امروز خیابان شهرهای کشور دارای عطاری و مراکز توزیع داروها و عرقیات گیاهی بوده که اتفاقا از جمله فعالیت های پررونق و پرسود محسوب می شود.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان ورامین طی سال های اخیر سرمایه گذاری خوب و مناسبی در زمینه تولید و توزیع عرقیات گیاهی صورت گرفته به طوری که به همت کشاورزان زحمت کش این خطه بیش از ۵۰ نوع عرقیات گیاهی تولید و روانه بازارهای مختلف کشور می شود.

عرضه عرقیات گیاهی ورامین به بازارهای مختلف کشور

این فعال اقتصادی افزود: اگرچه بسیاری از مردم ایران، عرقیات را با قمصر کاشان و برخی شهرهای دیگر می شناسند اما باید توجه داشت که تولیدات شهرستان ورامین در زمینه عرقیات گیاهی نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و مشتریان خاص خود را دارد.

                    

وی ادامه داد: آنچه در این میان بیش از گذشته باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که برندسازی موضوعی بوده که همواره در محصولات مختلف تولیدی ورامین مورد غفلت قرار گرفته و در این راستا باید محصولات این خطه با نام ورامین به بازارهای کشور عرضه گردد.

فعالیت ورامینی ها در زمینه تولید عرقیات گیاهی

محمد حسین تاجیک نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه طی سال های اخیر قدم های موثری در زمینه تولید عرقیات گیاهی در شهرستان ورامین برداشته شده است.

رییس جهاد کشاورزی ورامین افزود: با تلاش و همت فعالان این عرصه هر سال بیش از ۵۰ نوع عرقیات گیاهی در ورامین تولید و روانه بازار می شود.

وی ادامه داد: شهرستان ورامین همواره به دلیل موقعیت جغرافیایی از توان و ظرفیت های بالایی برخوردار بوده که بخشی از این ظرفیت ها با همت و تلاش کشاورزان و فعالان اقتصادی و ورود سرمایه گذاران جدید بخش خصوصی و علمی شدن کشاورزی به یک فرصت ایده آل بدل شده است.

برچسب ها: ورامین ، عرق ، گیاهی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار