کد خبر: ۱۴۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان گفت: در سال جاری با توجه به عدم وجود شرایط لازم برای اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور، کانال راهیان نور در بستر فضای مجازی راه‌اندازی و با استقبال دانش‌آموزان همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، یوسفعلی طاهری ظهر امروز در آیین معارفه فرماندهان بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان شهرستان سرخه، بیان کرد: در مجموعه بسیج دانش‌آموزی در عرصه‌های مختلف، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را دنبال کرده و عمده فعالیت‌های ما در راستای منویات امامین انقلاب و سند تحول بنیادین است.

او اظهار کرد: تمام سعی، تلاش و دغدغه ما این است که بتوانیم آنچه بزرگان ما فرموده‌اند و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده است، را در مدارس اجرایی کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان تصریح کرد: مسائل، ضعف‌ها و نواقصی در این مسیر وجود دارد؛ یکی از بخش‌های عمده آن، محدودیت مالی بوده و بخش دیگر آن تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی است.

طاهری گفت: اقدامات و فعالیت‌هایی که در حال انجام بوده، به‌واسطه روحیه انقلابی و جهادی است که همکاران ما در مجموعه آموزش و پرورش و سپاه پاسداران از آن برخوردار هستند.

او افزود: به‌واسطه همت و تلاش همه نیروها، سعی کوشش ما بر این بوده که در طول سال تحصیلی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی، علمی و دفاعی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، بسیج دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش حجم برنامه‌ها بسیار زیادی را در سطح مطلوب و با کیفیت خوبی در مدارس برگزار کند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه به‌صورت میدانی و حضوری برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود، با تلاش همکاران در استان، برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزار شد.

طاهری افزود: اگرچه ممکن است اثربخشی برنامه‌هایی که در فضای حضوری برگزار می‌شود، را نداشته باشیم؛ اما در حد امکانات و تجهیزات تحت اختیار خویش پای کار هستیم و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم گامی مؤثر برداریم.

وی اضافه کرد: علی‌رغم آسیب‌ها و تهدیدات ناشی از کرونا، اتفاقات خوبی در بستر فضای مجازی رقم خورده و فرصت‌های مناسبی را برای ما فراهم آورده است. در طرح «امیدان» نوع فعالیت و برنامه‌های خود را متناسب با بستر فضای مجازی هماهنگ کرده و فعالیت‌های ارائه‌شده مطلوب بوده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان با اشاره به اینکه بخشی از این موفقیت ناشی از همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش بوده است، گفت: همه مربیان و نمایندگان ما در سطح مدارس با همکاری مدیران توانستند، عضو کانون‌ها و گروه‌های مدارس شده و برنامه‌ها را دنبال کنند.

طاهری با عنوان اینکه در سال جاری با توجه به عدم وجود شرایط لازم برای اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور، کانال راهیان نور در بستر فضای مجازی راه‌اندازی شده است، افزود: این فضا به لحاظ محتوا و کیفیت مطالب، بسیار جذاب و مطلوب بوده و خوشبختانه با استقبال دانش‌آموزان روبه‌رو شده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر سپاه و آموزش و پرورش شهرستان سرخه با بسیج دانش‌آموزی و تأمین امکانات مادی و معنوی آن بیش از گذشته، بسیج دانش‌آموزی را در جهت برآورد خواسته‌ها یاری رسانیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان سمنان گفت: بستر آموزش و پرورش و نوع مخاطبانی که داریم، فرصتی بی‌نظیر برای بسیج، سپاه و آموزش و پرورش است تا همدل و همگام این مسیر را طی کنیم و بتوانیم نوجوانان و جوانانی را تقدیم این انقلاب و نظام کرده که مقدمه‌ساز ظهور امام زمان (عج) و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی باشند.

معلمان؛ افسران پیشرفت کشور

سرهنگ مرتضی عبداللهی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه هم ضمن اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در شهریورماه سال جاری در قالب ویدئوکنفرانس با مجموعه آموزش و پرورش اظهار کرد: ایشان در آن دیدار فرمودند مأموریت آموزش و پرورش، تربیت انسان شایسته است و این مسأله مربوط به همه کشورهاست.

او گفت: این انسان شایسته ممکن است در فرهنگ‌های مختلف تعاریف متعددی داشته باشد؛ در فرهنگ ما، انسان شایسته‌ای که باید حاصل 12 سال کار مجموعه تعلیم و تربیت باشد، فردی مؤمن، خردمند، متفکر، اندیشمند، دانشمند، بانظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسان مجاهد و اهل عمل است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش به مدت 12 سال، کودک را در مجموعه خود تحت تعلیم دارد و امام خامنه‌ای، توقعشان این است که بعد از این بازه زمانی اتفاق خوبی رقم بخورد.

عبداللهی اضافه کرد: رهبری همچنین به نقش ویژه معلمان اشاره کرده و آن‌ها را به‌عنوان افسران پیشرفت کشور معرفی کردند.

او افزود: در مجموعه سپاه و بسیج، دو قشر ویژه ما مجموعه بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان هستند و برای تحقق این هدف کلان و تحول بنیادین به یاری آموزش و پرورش آمده‌اند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است. بسیج متعلق به همه ماست و اگر مجموعه سپاه، بسیج را در داخل اقشار گسترش داد، هدفش تزریق این روحیه در میان همه شاخه‌های انقلاب اسلامی است.

او گفت: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان در همه برنامه‌ها تمام‌قد پای کار بوده‌اند و ما را یاری کرده‌اند.

در مراسم معارفه فرمانده بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان شهرستان سرخه، سرهنگ مرتضی عبداللهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه و یوسفعلی طاهری رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان هم حضور داشتند و این مراسم در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه برگزار شد.

در این مراسم، حسن فیض به‌عنوان فرمانده بسیج دانش‌آموزی و اکبر گلعلی‌زاده به‌عنوان بسیج فرهنگیان شهرستان معرفی و از زحمات مصطفی بقائیان و حسینعلی کلامی تقدیر شد.

انتهای پیام/74001/م/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار