کد خبر: ۱۴۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

به گزارش شفاف، مهدی ولی پور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در سمینار مدیریت بحران در برابر زلزله با بیان اینکه ژاپنی‌ها زمانی که یک زلزله رخ می‌دهد به دلیل آنکه از ایمنی و مقاومت ساختمان‌های خود اطلاع دارند به هیچ عنوان نگران نیستند، گفت: به عقیده ژاپنی‌ها زلزله زمانی رخ می‌دهد که مردم آن را فراموش کرده باشند.

او ادامه داد: رسانه‌ها و آماده سازی ذهنی مردم و همچنین فرهنگ سازی در این بخش بسیار موثر است چراکه مردم و سایر دستگاه‌ها مطالب مربوط به بحران و مدیریت بحران را باید همواره در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه آموزش‌های مردم برای حوادث زلزله باید به صورت مستمر و منظم انجام شود، گفت: برگزاری سمینار‌ها همزمان با سالگرد وقوع زلزله در بم به تنهایی کافی نیست بلکه باید این سمینار‌ها و آموزش‌ها همواره به صورت مستمر برای مردم انجام شود.

او در خصوص موضوع مدیریت کردن بحران یاد آور شد: شاید تنها ۵۰ درصد آن توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد، اما ۵۰ درصد هم باید هماهنگی‌های کامل بین این دستگاه‌ها انجام شود.

ولی پور با بیان اینکه در این بین آمادگی خود مردم در برابر وقوع زلزله و حوادث طبیعی بسیار با اهمیت است، گفت: باید دست به دست هم دهیم تا در برابر حوادثی مانند وقوع زلزله آسیب‌های کمتری ببینیم.

او در پایان گفت: یکی از ویژگی‌های زلزله بم درس آموزی آن و منجر شدن آن به ایجاد زیرساخت‌هایی بود که در کشور ایجاد شد. همانطور که مستحضر هستید پس از زلزله بم سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شد که امروز این سازمان با تغییر قانون به یک سازمان پویا و موثر در حین، قبل و بعد از بحران‌ها بدل شده است که البته با نگارش آئین نامه‌ها و اجرای آن به مرور این فرآیند بهتر نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار