کد خبر: ۱۴۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
به روز رسانی می‌شود...
مالک باشگاه تراکتور روبروی دوربین این باشگاه نشست و در خصوص مسائل اخیر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، باشگاه تراکتور از ابتدای فصل درگیر ابهامات و حواشی زیادی بوده که یک قسمت از آن زمان قطع همکاری با محمد علیپور، مدیرعامل سابق این باشگاه شکل گرفت و بخش عمده و مهم‌تر آن با حضور علیرضا منصوریان در برنامه فوتبال برتر و صحبت‌هایی که علیه محمدرضا زنوزی، مالک این باشگاه انجام داد ایجاد شد و این موضوع باعث شد زنوزی سکوت چند ماهه خود را بشکند و امروز روبروی دوربین این باشگاه قرار گرفت و نسبت به مسائل مطرح شده اخیر واکنش نشان داد و به ابهامات موجود پاسخ داد. صحبت های زنوزی را در ادامه می‌خوانید.

 

زنوزی صحبت‌هایش را این چنین شروع کرد: بعد از بحث های اقتصادی که در صحبت‌های قبلی داشتیم یک سری مباحث در مورد اقتصادی شدن باشگاه تراکتور داشتیم که با آمدن دکتر سیاح و هیات مدیره جدید این روند به خوبی پیش می‌رود و توضیحات لازم را خود دکتر سیاح به مخاطبین و هواداران خواهند داد ولی می‌خواهم خاطرنشان کنم که روند برنامه ریزی ما اتفاقاتی که قصد داشتیم بیافتد به خوبی جلو می‌رود و امیدوارم این موضوع سریعاً جمع می‌شود و با توجه به اموالی که در اختیار باشگاه گذاشته شده است هواداران تراکتور جدیدی خواهند دید و باشگاهی از لحاظ اقتصادی پویا است را خواهند دید که می‌تواند منابع مالی خودش را تامین کند و در حوزه های ورزشی دیگر هم ورود کند و تیم فوتبال بتواند کمک های شایانی در حوزه خرید بازیکن و سایر موارد داشته باشد. من روند را خیلی عالی می بینم و در آینده نزدیک خبرهای خوشی از باشگاه خواهیم شنید.

وی افزود: باشگاه های موفق فوتبال در دنیا در حوزه اقتصادی ورود کردند و موفق بودند و هزینه های خودشان را تامین کرده و درآمدزایی دارند و توجیه اقتصادی دارند و اگر ما هم قصد دارید در دنیا و آسیا و حتی ایران یک باشگاه قوی و قابل رقابت باشیم مجبوریم به این سمت حرکت کنیم زیرا هیچ باشگاهی بدون اقتصادی شدن پایدار نیست. من این نوید را به هواداران می‌دهم که از راه های مختلف که در نظر داریم خود هواداران بهره مند می‌شوند و می‌توانند فعالیت کنند.

مالک تراکتور در مورد تغییرات متعدد مدیریتی باشگاه گفت: ببینید گسترش فولاد فلسفه متفاوتی با باشگاه تراکتور داشت و یک باشگاه بود که طرفدار آنچنانی نداشت. شاید مردم به خاطر تبریزی بودن باشگاه به آن عرق داشتند ولی کارهایی که در تراکتور می‌تواند انجام شود در باشگاهی مثل گسترش فولاد قابل انجام نیست و اینجا مدیریتش با باشگاهی که هوادار ندارد متفاوت است. ما اولاً باید در این سه سال قبول کنم که فراز و نشیب هایی از لحاظ مدیریت داشتیم و من این را در مصاحبه قبلی گفتم که مشکلات و اشتباهاتی در مدیریت خودم داشتم ولی در مصاحبه قبل قرار شد باشگاه را به ثبات برسانیم و در مدیریت و حوزه های مختلف این ثبات ایجاد شود ولی متاسفانه این اتفاق نیافتاد. ما در مدیریت قبلی به مدیرعامل گفته بودیم که یک مدیرعامل اقتصادی می آوریم و اینکه شما مدیرعامل اقتصادی که بیاید و هیات مدیره اقتصادی - ورزشی بیاید به عنوان معاون ورزشی فعالیت می‌کنید ولی اتفاقاتی رقم خورد و ایشان رفتند و به جای ایشان دکتر سیاح به عنوان مدیرعامل و در حوزه مدیریت باشگاه و معاون ورزشی دکتر نصیرزاده آمد که هر دو صاحب نظر و سبک در حوزه خودشان هستند.

زنوزی در مورد لحاظ کردن نظر هواداران در کار مدیریت و احساساتی بودنش گفت: من یک ترک هستم و ترک ها احساساتی هستند و من هم از این قائده مستثنی نیستم ولی سعی می‌کنم این احساساتی بودن را از تصمیماتم دور کنم. تراکتور باشگاه بزرگی است و همین باعث می‌شود تصمیماتی بگیریم که اگر آن تصمیمات گرفته نشود بعدها خودمان را نتوانیم ببخشیم. هواداران محترم در جریان خیلی از مسائل داخلی نیستند و این مسائل و آگاه نبودن باعث شود تفکراتی داشته باشند ولی وقتی ما داخل کاری هستیم و مسائل را می‌بینیم اگر الان حل نشود در آینده نزدیک به مشکل خواهیم خورد. نمونه اش را باید اعتراف کنم در مورد مربی که کنار گذاشته شد هواداران متذکر شده بودند. در بازاری که اول فصل بود به دلیل ممنوعیت مربی خارجی مجبور بودیم یکی از گزینه های مطرح داخلی مد نظر هیات مدیره را برگزینیم که به این مربی سابق رسیدیم ولی روند را طوری دیدم که با اعضای هیات مدیره و کارشناسان مختلف مشورت کردم و به این رسیدیم که ادامه دادن به این روند به اصطلاح ما را به جایی نمی‌رساند و مجبور شدیم تغییرات انجام دهیم و به حرف هواداران برسیم و از همه آنها عذرخواهی می‌کنم. به هر حال هواداران هم باید بازار را در نظر بگیرند که مربیان خوب اکثراً مشغول بودند و در بازار داخلی دست ما تنگ بود و مربی خوب زیادی در بازار نبود. مربیانی هم بودند که یا مورد حمایت هواداران نبودند یا با ما دیدگاه متفاوتی داشتند. در حال حاضر مسعود شجاعی سرمربی تراکتور است و هواداران هم او را دوست دارند چرا که شجاعی محصول خود تراکتور است و به تیم های دیگر دلبستگی ندارد و دوست داریم اگر قبول کند فعلاً سرمربی تیم باقی بماند.

وی در مورد اینکه با استفاده زودهنگام از شجاعی در مربیگری ممکن است باعث سرمایه سوزی شود هم توضیح داد: به هر حال شجاعی هم بازیکن بزرگی بوده است و هم در آینده مربی بزرگی خواهد شد. نظر من این است که بعد از اینکه ایشان قبول کنند سرمربی بمانند باید با او قرارداد طولانی بسته شود و همه جانبه از او حمایت کنیم و پای نتایج فوتبالی او بایستیم چه در یک بازی نتیجه بگیرد یا نگیرد. برای مثال بعد از باخت مقابل صنعت نفت حمایت هواداران نشان از شعور بالای آنها دارد که تشخیص دادند فوتبال خوبی در تیم انجام شده و من خودم در این چند سال چنین بازی که مقابل صنعت نفت در آبادان انجام شد ندیده بودم و این را با احترام به مربیان و بازیکنانی که در این سال ها کار کردند خصوصاً ساکت الهامی که تیم را قهرمان جام حذفی کرد می گویم و باید قبول کنیم این 3 بازی خصوصاً بازی اخیر تراکتور عملکرد فوق العاده و متفاوتی داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار