کد خبر: ۱۴۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
گروه استان‌ها – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بندرگز تنها شهرستان استان است که طی روزهای اخیر تعداد بیماران کرونایی در آن افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد روند کاهشی شیوع کرونا در گلستان بوده‌ایم و استان در شرایط نارنجی قرار دارد اما ممکن است با ادامه این روند گلستان هفته آینده در وضعیت زرد قرار بگیرد.

وی افزود: روند شیوع کرونا در 13 شهرستان گلستان کاهشی بوده و فقط در بندرگز کمی افزایش داشته است، پیش از شب یلدا تعداد بیماران کرونایی بستری در بندرگز دو تا سه مورد بوده اما اکنون به پنج تا 9 مورد افزایش یافته است.

فاضل ادامه داد: البته تاثیر دورهمی‌های شب یلدا ممکن است دو هفته دیگر خودش را نشان دهد زیرا دوره کومون این بیماری دو هفته است.

وی یادآور شد: تمام شهرستان‌های شرق استان در وضعیت زرد قرار دارند و به احتمال زیاد هفته آینده چند شهرستان شرق استان وارد وضعیت سفید شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به کمبود خون در سطح استان، گفت: مشکل کمبود خون در مقاطع مختلف رخ می‌دهد و به از خودگذشتگی و اهدای خون توسط مردم بستگی دارد.

فاضل افزود: اداره کل انتقال خون در بخش آموزش فعالیت دارد و بیمارستان‌های ما به عنوان مصرف کننده دغدغه بیشتری در این زمینه دارند.

وی در خصوص پلاسما درمانی بیماران کرونایی گفت: پلاسما درمانی جزو درمان‌های جدید کرونا بوده به این ترتیب که پلاسمای خون بیماران با تست مثبت کرونا که یک ماه از درمان آنها گذشته باشد برای بیماران کرونایی موثر خواهد بود.

فاضل ادامه داد: باید به سمتی برویم که مردم بدانند نیازمند خون و پلاسما در بیمارستان‌ها هستیم، بارها پیش آمده بیماران تصادفی به خون نیاز دارند و این دغدغه همیشگی ما در بیمارستان‌ها است.

انتهای پیام/588/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار