کد خبر: ۱۴۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فقط زمین کارخانه نیشکر هفت‌تپه در زمان واگذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته، ولی کل آن را ۲۹۸ میلیارد واگذار کرده‌اند!




به گزارش خبرگزاری تسنیم، روح‌الله ایزدخواه در برنامه جهان آرا درخصوص تخلفات صورت گرفته در واگذاری‌ زمین‌های کارخانه نیشکر هفت تپه، اظهار داشت: فقط زمین کارخانه نیشکر هفت‌تپه در زمان واگذاری 1200 میلیارد تومان ارزش داشته، ولی کل آن را 298 میلیارد واگذار کرده‌اند!
وی افزود: سال 94 که زمین هفت تپه واگذار شده هکتاری 100 میلیون تومان ارزش داشته است یعنی ارزش زمین 24 هزار هکتاری که 12 هزار هکتار آن زیر کشت بوده، غیراز تأسیسات و کارخانه‌ها و. .. حدود 1200 میلیارد تومان بوده است.
این نماینده مجلس همچنین گفت: طبق استعلام صورت گرفته هر هکتار این زمین امروز 300 میلیارد تومان می‌ارزد درحالی که کل زمین را به قیمت 298 میلیارد داده‌اند که 10 میلیارد آن نقدی و مابقی قسطی بوده است!
گفتنی است شرکت نیشکر هفت تپه در ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد. از نظر بیشتر کارشناسان، نمایندگان و همه صاحب‌نظران عرصه تولید و اقتصاد، «خصوصی‌سازی» در ایران در اکثر موارد به اهداف خودش نرسیده و با مشکل مواجه شده است که شرکت نیشکر هفت‌تپه نیز نمونه‌ای از این دست است. دلیل این امر هم فقدان انگیزه و اراده کافی دولت برای خصوصی‌سازی واقعی است.
در سال ۹۴ شرکت هفت‌تپه حدود ۵۷ هزار تن شکر سفید تولید می‌کرد در حالی که امروز میزان تولیدش به ۱۹ هزار تن شکر زرد رسیده است. واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و تعویق پرداخت حقوق کارگران، موجب اعتراضاتی شد که با حضور نمایندگان مجلس و پرداخت حقوق‌ها و آغاز تلاش‌ها برای رفع مشکلات، این اعتراضات فیصله پیدا کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار