کد خبر: ۱۴۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: این اداره‌کل زمینه‌های آموزش و اشتغال زندانیان را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یعقوب گویلیان در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان کردستان با تأکید بر ظرفیت‌های فراوان برای همکاری دو ارگان در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان آمادگی دارد تا با رویکردی جدید زمینه‌های آموزش و اشتغال زندانیان را فراهم کند.

وی به برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع دستی اشاره کرد و بیان داشت: با آموزش‌های مناسب و اصولی و با پشتیبانی واعطای مدرک، می‌توان به ترغیب و تشویق زندانیان برای ادامه فعالیت و کسب درآمد کمک کرد.

گویلیان کمک به زندانیان را عملی خیرخواهانه و خداپسندانه عنوان کرد و گفت: استعدادهای زیادی در زندان‌ها وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه شکوفایی آنها را فراهم کرد و با آموزش صحیح این استعدادها را به  مشاغل پایدار و درآمدزا تبدیل نمود تا هم در دوران محکومیت و هم پس از آزادی بتوانند از این امکان استفاده نموده و کسب درآمد کنند.

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز نقش اداره میراث فرهنگی را در زمینه آموزش و ایجاد اشتغال برای زندانیان انکارناپذیر و اساسی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: رویکرد و سیاست‌گذاری جدید سازمان زندان‌ها براساس کاهش تعداد محکومین و زندان زدایی استوار شده است و یکی از اهداف اصلی این سازمان بازگشت زندانیان آزاد شده به آغوش اجتماع و خانواده می‌باشد که این امر با ایجاد شغل سالم و کسب درآمد حلال می‌تواند میسر شود.

فتحی در ادامه عنوان کرد: با ایجاد زمینه اشتغال و امید آفرینی برای زندانیان می توانیم از تکرار جرم و بازگشت آنها به زندان جلوگیری نماییم و در این راه نیازمند یاری اداراتی همچون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می باشیم که خوشبختانه دید مثبت مدیران می‌تواند کمک شایانی به این موضوع داشته باشد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار