کد خبر: ۱۴۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان از پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی استان مازندران بازدید کرد و وعده‌های را برای تسریع در اجرایی شده پروژه‌ها داد.

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| استان مازندران یکی از استان‌هایی است که با وجودداشتن رتبه خوب در ورزش کشور، پروژه‌های نیمه‌کاره زیادی در شهرهای مختلف استان دارد. پروژه‌هایی که سال‌هاست هیچ ترتیب اثری به آنها داده نشده و همچنان نیمه‌کاره است.

از پروژه‌های غرب استان و پروژه استادیوم‌های ورزشی آمل تا پروژه سالن ۶ هزار نفری و پیست دوچرخه‌سواری مرکز استانی که بیش از ۲۵ سال است که فقط خاک می‌خورند و تنها پس زمینه عکس‌های زیبای مسؤولانی شده که تنها عکس یادگاری کنار این پروژه‌ها داشته اند اما خبری از افتتاح یا تکمیل پروژه‌ها نیست.

جمشید تقی‌زاده معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان به دستور وزیر ورزش و جوانان به بازدید از پروژه‌های استان مازندران پرداخت و طبق معمول قول و وعده آماده سازی پروژه‌ها تا پایان سال را دادند. اما آیا این پروژه بالاخره به سرانجام خواهد رسید یا نه !

*زمان دقیق افتتاح پروژه‌ها؛ فروردین یا اردیبهشت !

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در حاشیه بازدید امروز از پروژه‌های ورزشی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: از صبح امروز بازدیدهایی را از کلارآباد رامسر و سالن کلارآباد که تا آخر امسال مورد افتتاح قرار خواهد گرفت، انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در چالوس از استادیوم بسیار زیبا و ۵ هزار نفری این شهر بازدید کرده‌ایم که پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی دارد، گفت: این سالن براساس وعده‌های داده شد مقرر شد تا پایان سال افتتاح شود اما من احساسم بر این است که این پروژه تا فروردین ماه یا اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسد که با بهره‌برداری از این پروژه، زیباترین استادیوم منطقه ساخته خواهد شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه بازدیدی از مجموعه و استادیوم شهرستان نور انجام دادیم و همچنین در کنارش استادیوم آمل را بازدید کردیم که استادیوم زیبایی در آن شهر ساخته خواهد شد، افزود: هر چند که یک سری مشکلاتی گریبان‌گیر این پروژه است ولی سعی شرکت توسعه و تجهیز این است که این پروژه را جزو پروژه‌هایی قرار بدهد که از پیشرفت خوبی برخوردار باشد.

وی در ادامه گفت: در نهایت سعی ما بر این است که با تاکیدات وزیر ورزش و جوانان در مورد سالن ۶ هزار نفری ساری، امروز در محل این پروژه حضور پیدا کنیم. به همراه نمایندگان شهر ساری در مجلس از این پروژه هم بازدید به‌عمل آوردیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: شرکت توسعه عزم راسخی دارد که این پروژه را در اسفند ماه به اتمام برساند و تاکید آقای وزیر هم بر اتمام این پروژه است جناب وزیر هر پنجشنبه گزارشی از مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در خصوص این پروژه ها میخواهد و ایشان هم گزارش ویژه ای برای آقای وزیر تهیه می کنند.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است که در جای جای این کشور استادیوم‌های ۵، ۶ و ۱۵ هزار نفری بسیار خوبی ساخته شود که در نوع خودش دستاورد بزرگی است.

وی درباره خاک خوردن پروژه سالن ۶ هزار نفری شهر ساری که حدود ۲۵ سال است که بلاتکلیف مانده است،اظهار کرد: دیدگاهی که مدیرعامل شرکت تجهیز و توسعه داشتند، در اسفند‌ماه این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید. این سالن یکی از زیباترین سالن‌های ۶ هزار نفری کشور است.

تقی‌زاده همچنین درباره متروکه شدن پیست دوچرخه‌سواری ساری که در مجاور سالن ۶ هزار نفری در محله ماهفروجک قرار دارد، افزود: احساس می‌کنم،سالن پیست دوچرخه‌سواری ساری نیز با تزریق اعتبارات کافی و با همت نمایندگان مجلس، طی دو سال آینده قطعا می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

این مسؤول در خصوص ورودی نامناسب راه‌های سالن‌های نیمه‌کاره ماهفروجک، اظهار داشت: یکی از معضلاتی که این مجموعه‌های ورزشی دارد بحث ورودی این مجموعه است که در صورت برگزاری مسابقات بزرگ، قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد، که باید مسؤولان مازندران نسبت به تملک زمین‌های اطراف ورودی سالن اقدام کنند.

وی با عذرخواهی از مردم مازندران در ادامه صحبت‌هایش افزود: نگاه وزیر ورزش این بود که در هر کجای کشور در روستا در شهرستان‌ها، هر پروژه ورزشی‌ای که شروع شده، در موعد مقرر به اتمام برسد. این یکی از دغدغه‌های مهم مقام عالی وزارت بوده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان دامه داد: موقعیت‌های اقتصادی کشور را هم باید در نظر گرفت که ما چقدر اعتبار را می‌گیریم و چقدر تخصیص پیدا خواهد کرد، امیدوارم با همکاری برنامه بودجه و تفاهم و همدلی‌ای که بین دولت و مجلس به وجود آمده در زمان‌بندی کوتاه به خواسته‌های خودمان برسیم. همه این‌ها زمانی است که همه افراد این اراده را داشته باشیم و از فعل منفی خودداری کنیم و دیدگاه مثبت را به مردم تلقین بدهیم و مردم هم امیدوارانه بدانند که خدماتی که این نوکران و خادمان خودشان نسبت به مردم انجام می‌دهند، با تمام وجود است.

* اتمام ۸۰ پروژه از ۳۲۶ پروژه نیمه‌تمام ورزشی

حسن کریمی مدیر توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز در حاشیه بازدیدهای امروز در بازدید از استادیوم ۵ هزار نفری ورزشی شهید چمران آمل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تکمیل و افتتاح این پروژه گفت: استادیوم شهید ورزشی چمران تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، این پروژه پیشرفت خوبی داشته و چمن این ورزشگاه نیز تامین شده است که باید مراحل نصب آن صورت گیرد.

کریمی با بیان اینکه وزیر ورزش، استاندار مازندران و نماینده آمل پیگیر اتمام این پروژه ملی هستند، افزود: در دو سال اخیر اکثریت پروژه‌های نیمه‌تمام مازندران به نتیجه رسیده و بقیه پروژه‌ها نیز دستور کار است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مجموعه ورزشگاه ۵ هزار نفری شهید چمران آمل حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است و این میزان براساس پیشرفت فیزیکی طرح، تامین و تخصیص می یابد و هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با بیان اینکه پروژه شهرستان نور ۶ ماه پیش افتتاح و تحویل مردم این شهرستان شد، افزود: پروژه‌های چالوس و بابل نیز اوایل سال آینده در خرداد ماه افتتاح می‌شود.

کریمی از ملی بودن استادیوم ورزشی ۶ هزار نفری ساری گفت و افزود: برای این طرح تمام تلاش بر این است که تا قبل از دولت تدبیر و امید به پایان برسانیم، تاکنون از ۳۲۶ پروژه نیمه تمام ورزشی ۸۰ مورد از این پروژه به اتمام رسیده است.

* حاشیه‌های جالب این بازدید

پروژه‌های ورزشی مازندران بارهاست از سوی مسؤولان کشوری مورد بازدید قرار گرفته‌اند اما متاسفانه حاصل این بازدیدها تنها عکس‌های یادگاری‌ای بود که کنار این پروژه‌های بی‌جان گرفته شد.

اما از حواشی جالب توجه بازدیدهای امروز می‌توان به درگیری نمایندگان مجلس ساری با مسؤولان وزارت ورزش و جوانان و پیمانکاران پروژه سالن ۶ هزار نفری ساری بود. زارعی و کارنامی واکنش تندی نسبت به مشخص شدن زمان افتتاح پروژه داشتند و معتقد بودند این پروژه با این حجم از نابسمانی به این زودی‌ها افتتاح نخواهد شد و وعده‌های داده شده رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد.

**نقطه ضعف‌های بزرگ پروژه‌های مرکز استان

پروژه سالن ۶ هزار نفری و پیست دوچرخه سواری مرکز استان حدود ۲۰ الی ۲۵ سال است که در منطقه ماهفروجک ساری نیمه‌کاره رها شده و مردم ساری و حتی قائم‌شهر که این پروژه در کمره‌ی جاده‌ای بین این دو شهر قرار دارد سال‌هاست در انتظار افتتاح این پروژه زیبا هستند.

اما از مشکلات بزرگ این پروژه می‌توان به مسیر ناجور این پروژه جاده نه‌چندان جالب این پروژه و کوچه تنگ در منطقه ماهفروجک قطعا در آینده و در صورت افتتاح پروژه آسیب جدی به برگزاری مسابقات ورزشی خواهد زد.

نیاز است پیش از افتتاح این پروژه، جاده‌های این سالن‌ها درست شود و حتی مکانی را برای پارکینگ در نظر بگیرند. برای انجام این کار نیاز است تا تملک زمین‌های اطراف این پروژه در اختیار قرار گرفته شود تا هر چه زودتر این مشکل نیز برطرف شود.

 به گزارش فارس؛ مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور صبح امروز به همراه معاون پارلمانی،حقوقی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان به منظور بازدید از اماکن ورزشی مازندران به این استان سفر کردند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار