کد خبر: ۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
با توجه به مقایسه حجم و ارزش معاملات در این هفته هرچند بازار خوبی را مشاهده کردیم اما در مقابل شاهد کاهش حجم معاملات بودیم حتی در نمادهایی که تبدیل به صف خرید شده بودند حجم معاملات پایین بود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه در هفته  ی جاری بیان کرد: اولین روز این هفته بازار با حجم پایین و جو منفی شروع به کار کرد و شاخص در کنار حرکات کوچک و کم حجم بازار روز دیگری رابرای سرمایه گذاران رقم زد .
 
وی در مورد پر تاثیرترین نماد مثبت و منفی توضیح داد:بیشترین تاثیر مثبت را خودرو با11 واحد و بیشترین تاثیر منفی را فارس با 21_ واحد بر شاخص داشتند.
 
گیوکی در این باره افزود:  در نهایت شاخص بورس تهران در روز شنبه با افزایش 1.1 واحدی به 514117 واحد رسید.
 
کارشناس بازار سرمایه در مورد شاخص فرابورس گفت:شاخص فرابورس نیز در ابتدای هفته با 1 واحد کاهش مواجه بود.
 
وی در خوص نمادهای پر تاثیر بر شاخ فرابورس تصریح کرد: بیشترین تاثیر منفی از آن مارون و بیشترین تاثیر مثبت از آن جم بود.
 
معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر در خصوص شرایط بازار سرمایه در اواسط هفته توضیح داد:اواسط هفته آهنگ رشد شاخص شتاب گرفت و این نماگر اولین روز فصل پاییز را مثبت آغاز کرد.
 
گیوکی در مورد شرایط پتروشیمی ها در بازار سرمایه گفت:در گروه پتروشیمی خبر مهم این گروه برگزاری مجمع تاپیکو بود که 57 تومان سود بین سهامداران خود تقسیم کرد.
 
وی در موردگروه خودرویی ها در این هفته اظهار داشت: در هفته جاری  شاهد معاملاتی مثبت در خودرو و سایپا و همچنین نیرو محرکه بودیم این گروه از جمله گروههایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
 
کارشناس بازار سرمایه در مورد تاثیر گروه سیمانی ها افزود:در گروه سیمانی ها  نماد سیمان شرق شاهد ارائه بودجه سال مالی 39 به همراه تعدیل منفی وبودجه سال مالی 94 بودیم این شرکت سیمانی سود سال مالی 39 خود را با کاهش 14 درصدی اعلام نمود.
 
وی در مورد گروه های دارویی ادامه داد:در گروه دارویی، مجمع عادی سالیانه تیپیکو با تقسیم سود نقدی 57 تومانی به پایان رسیدخبر مهم این گروه بود .
 
کارشناس بازار سرمایه در مورد  گروه شوینده ها گفت: مجوز افزایش نرخ 11 درصدی نرخ فروش محصولات شوینده به جز دو محصول پودر و صابون در دستور کار شرکتهای شوینده قرار گرفته است.
 
گیوکی در پایان در مورد حجم معاملات بازار سرمایه در هفته جاری توضیح داد:با توجه به مقایسه حجم و ارزش معاملات در این هفته هرچند بازار خوبی را مشاهده کردیم اما در مقابل شاهد کاهش حجم معاملات بودیم حتی در نمادهایی که تبدیل به صف خرید شده بودند حجم معاملات پایین بود.
 

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، بورس ، معاملات
نام:
ایمیل:
* نظر: