کد خبر: ۱۵۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان فارس از راه‌اندازی کارگروه احیای گردشگری در استانداری فارس خبر داد و گفت: این کارگروه برای پیگیری تخصصی مسائل مربوط به صنعت گردشگری استان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، سهراب شرفی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی استان فارس از راه‌اندازی کارگروه احیای گردشگری ذیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری فارس خبر داد و اظهار داشت: این کارگروه با محوریت احیای طرح گردشگری مثلث طلایی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعال شدن و احیای طرح گردشگری مثلث طلایی با مشارکت استان‌های اصفهان و یزد در دستور کار این سه استان قرار گرفته و دبیرخانه این طرح فعالیت خود را در استانداری استان فارس آغاز کرده است، افزود: اهتمام هر سه استان بر احیای این طرح است و مقرر شده این طرح به صورت تخصصی و در قالب کارگروه احیای گردشگری مسائل آن را دنبال کند.

شرفی با بیان اینکه در این کارگروه نخبگان، خبرگان و فعالان هر سه استان در حوزه گردشگری حضور خواهند داشت و عملکرد و رویه این کارگروه مشابه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خواهد بود، گفت: مصوبات و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات در این کارگروه به منزله مصوبه شورای گفت‌وگو لازم‌الاجرا است.

وی با بیان اینکه در فارس باید زیرساخت‌های صنعت گردشگری تقویت و به روز شود، عنوان کرد: در این زمینه نیاز استان فارس و شهر شیراز انجام پروژه‌های کلان در حوزه ‌ای مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت است.

شرفی با بیان اینکه صنوف گردشگری فارس در مباحث زیرساختی و آموزشی با کاستی‌هایی روبه‌رو هستند افزود: ما در حوزه گردشگری استان به دنبال ایجاد ساختار و سند راهبردی هستیم تا از اعمال سلیقه و رفتارهای جزیره‌ای جلوگیری و این صنعت استان متناسب با جایگاه آن رشد کند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری از مزیت‌های اصلی فارس است و این استان باید طلایه‌دار حرکت‌های خلاقانه و موثر در این حوزه باشد، افزود: صنعت گردشگری و توریسم بر روی سایر بخش‌ها تاثیر مثبت دارد که امید است مصوبات این کارگروه راهگشایی برای حوزه گردشگری داخلی و استان‌ها باشد.

استان فارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به پذیرش گردشگر کند

علی عوض‌پور دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه درپی ایجاد شرایط جدید در دنیا، کشور ما و استان فارس نیز باید اقدام به پذیرش گردشگر و به حرکت در آمدن صنعت گردشگری کند، گفت: استان فارس باید متناسب با شرایط موجود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های خود را در این حوزه برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری یکی از اولویت‌های ما در اتاق بازرگانی فارس است افزود: بخش خصوصی باید چرخ صنعت گردشگری استان را به حرکت در آورد و صنف گردشگری ما باید اقدام به تهیه پروتکل‌های خاص کند تا مردم بتوانند از این صنعت استفاده کنند.

اجرای طرح مثلث گردشگری در سال‌های قبل موفق نبود

علیرضا دژبد مشاور عالی کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز در این جلسه گفت: طرح گردشگری مثلث طلایی از سال‌های پیش با پیشنهاد استان فارس در سه استان اصفهان، یزد و فارس مطرح و مورد استقبال قرار گرفت اما در اجرا موفق نشد.

وی با بیان اینکه استقرار دبیرخانه دائمی این طرح در فارس و پیگیری این طرح توسط بخش خصوصی از نقاط قوت رویکرد جدید عملیاتی کردن این طرح است، گفت: نکته حائز اهمیت این طرح این است که هر سه استان باید شرایط متقابل و برابر را ارائه و اجرا کنند.

دژبد با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از بخش‌های اصلی استان فارس است لذا برای رونق و توسعه این بخش همه بخش‌های استان باید همت و مشارکت کنند زیرا منافع استان است، افزود: فارس در بسیاری از بخش‌های گردشگری در کشور پیشگام است لذا فعالیت در این حوزه باید متناسب با شرایط روز پیش رود.

انتهای پیام/422/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار