کد خبر: ۱۵۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
رئیس هیأت فوتبال استان همدان هر گونه دخالت در امورات باشگاه‌های فوتبال همدان را رد کرد و گفت: اگر رئیس فدراسیون فوتبال می‎شدم شهر همدان و شهرداری ضرر می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس صوفی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ورزشی استان همدان با اشاره به حواشی اخیر باشگاه پاس همدان اظهار کرد: به عنوان رئیس هیأت فوتبال استان همدان همواره سعی کردم در راستای حمایت از باشگاه‌ها در کنار تیم‌ها باشم و باشگاه پاس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: به غیر از ۶ ماهی که خودم مدیرعامل باشگاه پاس بودم، کوچکترین دخالتی در امور تیم و باشگاه نکرده‌ام و تنها در برخی موارد تنها برای کمک به تیم و به درخواست مسئولان باشگاه برای حل کردن مشکلات وارد عمل شده‌ام.

رئیس هیأت فوتبال استان همدان با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا مشکلات تیم پاس برطرف شود، تأکید کرد: با اتحاد، همدلی و پرهیز از ایجاد حاشیه باید آرامش را به پاس تزریق کرد تا این تیم بزرگ دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

وی با بیان اینکه مشکلات پاس ریشه‌ای است و ریشه آن در نبود یک ساختار درست و منسجم است که همین امر باعث پدیدار شدن حواشی است گفت: از نظر معنوی تیم پاس متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان همدان است.

صوفی تصریح کرد: با توجه مشکلات اقتصادی موجود دولت برای کمک به ورزش حرفه‌ای محدودیت دارد و باید برای حل مشکلات مالی تیم پاس یک ساختار منسجم ایجاد کرد.

وی گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان با همکاری کارشناسان حوزه ورزشی اداره خود به دنبال تعریف یک ساختار اداری برای باشگاه پاس هستند تا مشکلات  این تیم به حداقل برسد و مدیرعامل و هیأت مدیره این باشگاه بر اساس ضوابط مندرج در اساس نامه مشخص شود.

رئیس هیأت فوتبال استان همدان افزود: امروز مالک قانونی این باشگاه مشخص نیست و یک هیأت مؤسس که در بدو انتقال تیم به همدان، به عنوان مالک مشخص شده‌اند و دیگر تشکیلاتی به صورت رسمی برای باشگاه وجود ندارد.

بین شهرداری و فدراسیون یکی را انتخاب کردم

وی با اشاره به عدم ثبت نام دوباره در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال کشور اظهار کرد: سال گذشته با قدرت کامل پا به عرصه انتخابات گذاشتم و شرایطی را طوری برای خود رقم زده بودم که می‌توانستم رئیس شوم.

صوفی ادامه داد: اما متأسفانه فیفا به اساسنامه فدراسیون ایراداتی را وارد کرد و این انتخابات قریب به یک سال عقب افتاد که برای بار دوم بنده به عنوان رئیس شرکت نکردم.

رئیس هیأت فوتبال استان همدان با بیان اینکه من شهردار همدان هستم و در برابر شهروندان و اعضای شورای شهر تعهد اخلاقی دارم که شهر را مدیریت کنم اضافه کرد: اگر سال گذشته در انتخابات فدراسیون انتخاب می‌شدم، شورای شهر یک فرصت دوساله داشتند تا یک شهردار جدید را انتخاب و اهداف خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه در انتخابات فعلی پس از بررسی جوانب امر به این نظر رسیدم که با توجه به اینکه تنها ۶ ماه تا پایان دوره شورای شهر و شهرداری باقی مانده، حضورم در انتخابات به صلاح نیست تأکید کرد: قطعاً بعد از رفتن بنده از شهرداری، فرد دیگری برای ۶ ماه شهرداری را قبول نمی‎کرد و این وسط شهر و شهرداری متضرر می‌شد و اخلاقاً درست نبود که به فدراسیون بروم.

صوفی با بیان اینکه در حال حاضر برای عضو هیأت رئیس فدراسیون کاندیدا شده‌ام که اگر انتخاب شوم، قطعاً اثرات خوب آن به فوتبال همدان هم خواهد رسید گفت: تا قبل از پایان بهمن‎ماه سعی داریم تا همه لیگ‌‎های فوتبالی استان را برگزار کنیم و شروع مسابقات نیز از ۹ بهمن با آغاز لیگ برتر استان استارت خواهیم زد.

مسابقات استانی در همه لیگ‌‌ها را استارت خواهیم زد

وی با اشاره به این که شیوع کرونا بر برگزاری مسابقات فوتبال در سطح استان تأثیر گذاشت گفت: با این حال در این ایام که مسابقات استانی تعطیل بود مجوز برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری را گرفتیم و چند دوره آموزشی برگزار کردیم.

رئیس هیأت فوتبال استان همدان با بیان اینکه پایان دوره چهار ساله ریاست هیئت فوتبال نزدیک است گفت: ثبت نام از نامزدهای مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال از امروز آغاز می‌شود و مجمع انتخاباتی نیز به احتمال زیاد اواسط اسفند برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های فوتبالی استان مهم است و در حال یک تیم مشترک بین اداره کل ورزش و هیأت فوتبال هستیم تا مشکلات زمین‌های فوتبال استان را بررسی کنیم.

صوفی با بیان اینکه وضعیت زمین‌های چمن اکثر شهرستان‌های استان اصلاً مناسب نیست و حتی بعضی شهرستان‌ها اصلا رختکن بازیکنان و داوران ندارند خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌ها، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به ما قول داد سال آینده هشت زمین فوتبال مصنوعی استاندارد در سطح استان احداث شود.

انتهای پیام/89042/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار