کد خبر: ۱۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۳
معاون توسعه مدیریت وزیر صنعت، معدن و تجارت سهم شاغلان دیپلم از مجموع شاغلان وزارت صنعت را ۲۷ درصد دانست و گفت: یک درصد شاغلان مدرک دکترا و ۱۵ درصد مدرک فوق لیسانس دارند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازمهر، علی یزدانی با بیان اینکه ۱۹ نفر با مدرک دکترا در وزارت صنعت، معدن و تتجارت شاغل هستند، گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد ۱۹ نفر معادل ۱ درصد دارای مدرک تحصیلی دکترا، تعداد ۲۹۰ نفر معادل ۱۵ درصد دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، تعداد ۵۷۰ نفر معادل ۲۸ درصد دارای مدرک تحصیلی لیسانس، تعداد ۲۷۰ نفر معادل ۱۳ درصد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، تعداد ۵۴۲ نفر معادل ۲۷ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم، تعداد ۳۲۲ نفر معادل ۱۶ درصد دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم در ستاد وزارتخانه مشغول فعالیت هستند.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح آخرین وضعیت نیروی انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ازمیان تعداد ۲ هزار و ۱۳ نفر کارمند در حوزه ستادی وزارتخانه بالغ بر یک هزار و ۴۳۸ نفر مرد معادل ۷۱ درصد و تعداد ۵۷۵ نفر معادل ۲۹ درصد، زن هستند.
 
وی تصریح کرد: همچنین از میان ۲ هزار و ۱۳ نفر به تعداد ۵۱۹ نفر معادل ۲۶ درصد، نیروی رسمی و ۸۸ نفر معادل ۴ درصد نیروی پیمانی، تعداد ۷۹۶ نفر معادل ۴۰ درصد کار معین و تعداد ۶۱۰ نفر معادل ۳۰ درصد مشترک قانون کار و سایر قراردادها هستند.
 
یزدانی به کاهش ۳.۵ درصدی پرسنل در سال ۱۳۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت : با تمهیداتی که در سال قبل اندیشیده شد تعداد پرسنل از ۲ هزار و ۸۸ به ۲ هزار و ۱۳ نفر تقلیل یافت و پیش‌بینی می شود امسال تعداد ۶۰ نفر نیز  بازنشسته شوند.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از تعداد ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر شاغل در ستاد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها، تعداد ۲ هزار و ۱۳ نفر (معادل ۱۷ درصد) در حوزه ستادی و تعداد ۹ هزار و ۶۶۶ نفر (معادل ۸۳ درصد) در سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها شاغل هستند.
 
وی افزود: برای بهبود سطح بهره‌وری باید در سازماندهی کارکنان علاوه بر شرایط و ویژگی‌های عمومی، داشتن تخصص به عنوان یکی از اصول اساسی در گزینش افراد مدنظر قرار گیرد.
 
به گفته یزدانی؛ تعداد پرسنل شاغل در حوزه ستادی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استانهای کشور تا پایان سال گذشته بالغ بر  ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر بود .
 
وی در ادامه به تثبیت و تشریح وضعیت استخدامی ها و قرار دادهای پرسنل پرداخت و گفت: بنا نداریم در سال جدید به غیر از خروج طبیعی (بازنشستگی افراد در موعد مقرر) هیچ نیرویی را از وزارتخانه اخراج یا تعدیل کنیم.
 
یزدانی گفت: در چار چوب قوانین و شیوه نامه اصلاح نظام اداری و با بهره گیری از راهکارههایی نظیر آموزش تئوری و کاربردی و افزایش مهارتها برای افزایش بهره وری در وزارتخانه و حفظ این نیرو ها استفاده خواهیم کرد.
 
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها در خصوص وضعیت پستهای سازمانی گفت: تا قبل از  ادغام وزارتخانه های سابق "صنایع و معادن" و "بازرگانی" مجموع تعداد پستهای سازمانی ستادی دو وزارتخانه به تعداد یک هزارو ۲۷۳ پست بوده ولی بعد از ادغام، وزارتخانه تازه تاسیس در قالب ۷ شاخه معاونت، ۳۸ واحد سازمانی و تعداد یک هزارو ۱۲۹ پست سازمانی در سطح مرکز، اداره کل، دفتر ایجاد ابلاغ شد .
 
معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت یادآورشد: با توجه به سیاست های چابک و متناسب سازی دولت جدید، ضرورت اصلاح و بازنگری در ساختار تشکیلاتی وزارتخانه کاملا احساس شد، بر همین اساس در راستای انطباق ساختار وزارت با سیاست های دولت جدید و برنامه های استراتژیک وزیر صنعت، معدن وتجارت؛ موضوع تفویض اختیار امور تشکیلاتی به دستگاههای اجرایی مورد بازنگری قرارگرفت و تعداد پستهای سازمانی وزارتخانه به یک هزارو ۶۹ پست تقلیل یافت.
برچسب ها: نخبه ، وزارت ، صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار