کد خبر: ۱۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از وجود نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در اقتصاد کشور خبر داد و گفت: ۹۲ درصد درآمدهای مالیاتی طی دو ماه اول امسال محقق شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازمهر،علی عسگری با اشاره به میزان جمع آوری مالیات در کشور طی امسال اظهار داشت: طی دو ماه اول امسال بیش از هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان وصولی مالیاتی داشته ایم.
 
۹۲ درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده محقق شد
 
وی بیان داشت: در این راستا در این مدت بیش از ۹۲ درصد درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی در کشور تحقق پیدا کرده است.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین میزان درآمدهای مالیاتی کشور را طی سال گذشته ۵۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در مجموع طی سال گذشته بیش از ۹۷ درصد تحقق درآمدهای مالیاتی را در کشور داشته ایم.
 
اجرای طرح جامع مالیاتی تا پایان امسال در همه استانهای کشور
 
عسگری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در رابطه با الکترونیکی کردن امور مالیاتی در کشور اشاره کرد و گفت: موضوع الکترونیکی کردن اقدامات امورمالیاتی برنامه گسترده ای است که در این راستا یکی از این اقدامات اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ما این طرح را در کشور جلو می بریم گفت: در این راستا بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سال گذشته علاوه بر سه استانی که به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته بودیم در هفت استان دیگر کشور نیز این طرح پیاده سازی شد.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بعد از تیرماه امسال نیز طرح جامع مالیاتی در ۱۰ استان کشور اجرا می شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح در  مابقی استانهای کشور نیز تا پایان امسال اجرا خواهد شد.
 
عسگری با اشاره به الکترونیکی کردن اظهارنامه های مالیاتی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر پرداختهای مالیاتی، گواهی نظام مالیاتی، معاملات فصلی، ماده ۱۸۶ تسهیلات بانکی و... نیز به صورت الکترونیکی است.
 
وی بیان داشت: تیر ماه امسال مودیان وقتی می خواهند اظهارنامه خود را بدهند می توانند فیش های تخصیص خود را به صورت الکترونیکی همراه با دریافت اظهار نامه بگیرند و نیاز به چک دادن نیست چرا که ما بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون قطعه چک را در سال از مودیان می گیریم.
 
حوزه اقتصاد کشور سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارد
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در رابطه با فرارهای مالیاتی که در کشور صورت می گیرد گفت: این موضوع به مسائل ما در حوزه شناسایی و شفاف کردن بیشتر فعالیتهای مودیان در حوزه اقتصادی بر می گردد.
 
عسگری با بیان اینکه بخشی از فرارهای مالیاتی در کشور شناسایی شده است گفت: حوزه اقتصاد ما حدود ۲۰ درصد ظرفیت مالیاتی که ما می توانیم بگیریم فرار مالیاتی دارد.
 
وی با بیان اینکه ما با اقداماتی که در سازمان امور مالیاتی انجام داده ایم منشاء های این فعالیتها را شناسایی و زیر چتر مالیات می بریم گفت: شناسایی این فرارهای مالیاتی زمانبر است و نیاز به چند سال کار دارد تا با دقت و اطمینان بیشتر این کار را دنبال کنیم.
 
عسگری بیان داشت: این ۲۰ درصد بین ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان مالیات می شود.
برچسب ها: مالیات ، اقتصاد ، کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار