کد خبر: ۱۵۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرکرد و ایجاد پناهگاه برای آنان با همکاری بخش خصوصی در دستورکار شهرداری شهرکرد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جلسه هم‌اندیشی در خصوص ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر با حضور شهردار شهرکرد و جمعی از مدیران شهری و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

بهادر عبدالغنی در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهری سرگردانی حیوانات خصوصاً سگ‌های بلاصاحب است، گفت: ایجاد مکان مناسب و استاندارد برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بدون صاحب از اولویت‌هایی است که در دستور کار حوزه خدمات شهری شهرداری قرار دارد.

 وی افزود: پناهگاه نگهداری از سگ‌های بلاصاحب با هدف کنترل بیماری‌های انسان و حیوان و ایجاد امنیت روانی و فراهم‌سازی محیطی امن در سطح شهر برای گردشگران و شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه عملیات جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهرکرد باید به بخش خصوصی واگذار شود، خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط شهرداری شهرکرد برای این طرح مصوب شده که تلاش داریم این اعتبار را تا ۳۰۰ میلیون تومان ارتقا دهیم.

عبدالغنی ادامه داد: طرح کنترل و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به عنوان یک مطالبه‌ مردمی دارای اهمیت است و سازمان مربوطه با همکاری حامیان حیوانات در حال پیگیری موضوع و رفع مشکلات در این زمینه است.

وی گفت: سگ‌های بلاصاحب نباید برای همیشه در پناهگاه نگهداری شوند بلکه باید پس از عقیم‌سازی، درمان و پلاک‌گذاری دوباره رهاسازی انجام شود تا بدون اینکه این حیوانات تهدیدی برای شهروندان باشند به حیات خود ادامه دهند.

در ادامه محمدرضا محمدیان، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به‌ویژه سگ‌های بلاصاحب مستلزم مشارکت و همفکری تشکل‌های مردم‌نهاد است، تصریح کرد: حل معضل جمع‌آوری و ساماندهی این حیوانات نیاز به مشارکت جمعی دارد که بتوان هرچه زودتر سگ‌های بلاصاحب را جمع‌آوری و از زاد و ولد آنها در اطراف شهر جلوگیری کرد.
 
وی ادامه داد: افزایش سگ‌های بلاصاحب و ولگرد در سطح شهرها و در کنار آن بروز بیماری‌های پوستی و قارچی در این سگ‌ها به دلیل تغذیه نامناسب این حیوانات از زباله‌های شهری و همچنین هاری به عنوان خطرآفرین‌ترین بیماری این حیوان برای انسان محسوب می‌شود.

محمدیان گفت: پناهگاه نگهداری از سگ‌های بدون صاحب باید در چند بخش مجزا شامل نگهبانی، اتاق معاینه و عمل، بخش قرنطینه، محل شست‌وشو و به امکانات رفاهی مورد نیاز تجهیز شده باشد.

انتهای پیام/68023/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار