کد خبر: ۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
معاون سازمان میراث فرهنگی:
معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اکنون این سازمان 20 اثر منحصر به فرد را در نوبت ثبت یونسکو دارد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛اسدالله درویش امیری در حاشیه آیین معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا گفت: برای ثبت این تعداد اثر منحصر به فرد در سازمان علمی، آموزشی و تربیتی ملل متحد( یونسکو) 20 سال زمان نیاز است.
 
به گفته وی طبق قانون یونسکو در هر سال می توان یک اثر را به ثبت جهانی رساند.
 
وی افزود: در فهرست آثار کشور برای ثبت در یونسکو دو اثر شامل شهر تاریخی بلقیس و کشته چوخه خراسان شمالی نیز وجود دارد.
 
درویش امیری همچنین از پی گیری ثبت اثر تاریخی شهر شوش در استان خوزستان در یونسکو در سال 2015 میلادی خبر داد و گفت: تاکنون 17 اثر ملموس و ناملموس کشور در یونسکو به ثبت رسیده که آخرین آن شهر سوخته زابل در سال 2014 میلادی بوده است.
 
وی در ادامه به پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به طرح هایی در زمینه صنعت گردشگری یا صنایع دستی اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات از این محل به طرح های با حداقل 40 درصد پیشرفت فیزیکی تعلق می گیرد.
 
وی گفت: اکنون مشکل عمده در پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات این صندوق به طرح های معرفی شده توسط سازمان، همراهی و همکاری نکردن بانک های عامل است.
 
معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: تاکنون طرح های معرفی شده این سازمان به بانک عامل برای دریافت تسهیلات، هفت هزار و 500 میلیارد ریال است.
 
وی با اشاره به این که پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط از محل صندوق توسعه ملی سقف ندارد، گفت: با ورود رییس جمهوری موانع پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به طرح های گردشگری و صنایع دستی در آینده نزدیک رفع خواهد شد.
 
وی افزود: پیش بینی می شود با رفع موانع پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، حدود 70 درصد از طرح های در دست اجرای سازمان محقق شود.
 
 
انتهای پیام /

برچسب ها: یونسکو ، اثر ، ثبت تاریخی
نام:
ایمیل:
* نظر: