کد خبر: ۱۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
رئیس بنیاد امور بیماری‎های خاص کشور با بیان اینکه مراکز جدید درمان بیماری‎های دیالیزی در گلستان را تجهیز می‎کنیم،‌ گفت: در دولت تدبیر و امید بودجه 12 میلیارد تومانی بیمارهای خاص به 37 میلیارد تومان رسیده که 50 درصد این بودجه به دستگاه‎های دیالیزی اختصاص دادیم.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از سلامت نیوز: فاطمه ‎هاشمی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته بیماران خاص استان گلستان اظهار کرد: مراکزی که در استان گلستان با کمبود دستگاه دیالیزی رو به رو هستند نگران نباشند چرا که هر جا مرکز جدید در راستای درمان بیماری‎های دیالیزی در استان گلستان راه‌‎اندازی شود آن مرکز را تجهیز می‎کنیم.
وی تصریح کرد: کارشناسان ما در بازدید از مراکز درمانی استان متوجه شدند که سه شهرستان «گالیکش»، «مراوه‌تپه» و بخش«گلی‌داغ» بیش از 10 بیمار دیالیزی وجود دارد و اگر در این شهر‎ها دانشگاه علوم پزشکی مرکزی را برای بیماران دیالیزی ارائه دهد، تجهیز خواهیم کرد.
افزایش بودجه بیمارهای خاص در کشور
رئیس بنیاد امور بیماری‎های خاص کشور ادامه داد: در دولت تدبیر و امید با رایزنی صورت گرفته بودجه 12 میلیارد تومانی بیمارهای خاص به 37 میلیارد تومان رسیده و 50 درصد این بودجه به دستگاه‎های دیالیزی اختصاص دادیم.
هاشمی ابراز داشت: زمانی که بنیاد بیماری‎های خاص در کشور شکل گرفت 3 هزار نفر به دیالیزی و 15 هزار نفر به تالاسمی در کشور شناسایی شده بودند و سالانه یک هزار بیمار تالاسمی به این جمعیت اضافه می‎شد.
وی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه بنیاد امور بیمارهای خاص در کشور توانستیم سیل افزایش بیمارهای خاص را کنترل کنیم، بیان داشت: اگر پیشگیری در بیمارهای خاص در کشور شکل نمی‎گرفت امروز تعداد بیمارهای خاص به بیش از 40 هزار نفر می‎رسید.
رئیس بنیاد امور بیماری‎های خاص کشور ابراز داشت: 200 تا 250 تولد بیمارهای خاص در کشور وجود دارد که اکثر این تولد‎ها از خانواده‎های اهل تسنن هستند که حاضر به پیشگیری نبودند.
جمعیت بیمارهای خاص از 3000 نفر به مرز 25 هزار نفر در کشور رسید
هاشمی تاکید کرد: ازدواج مجدد بدون توجه به آزمایش پزشکی و جواب اشتباه آزمایشگاه از عواملی دیگری است که منجر به گسترش بیمارهای هموفیلی و خاص شده است.
وی افزود: این عوامل باعث شده امروز جمعیت بیمارهای خاص از 3 هزار نفر به مرز 25 هزار نفر در کشور برسد.
رئیس بنیاد امور بیماری‎های خاص کشور بابیان اینکه در سنوات گذشته نزدیک به 25 هزار نفر در کشور پیوند کلیه انجام دادند، اذعان کرد: به دلیل آن که به مباحث پیشگیری در کشور توجه چندانی نمی‎شود نه تنها آمار بیمار‎های خاص رو به کاهش نیست بلکه اقدامات ما موجب افزایش بیمارهای خاص شده است.

برچسب ها: بودجه ، بیماری ، سلامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار