کد خبر: ۱۵۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کنفرانس سالیانه اپتیک و فوتونیک ایران در تاریخ‌های 14 الی 16 بهمن ماه جاری به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

محمدعلی منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: برای اولین بار،  کنفرانس سالانه انجمن اپتیک و فوتونیک ایران بصورت مجازی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران گفت: کنفرانس سالیانه اپتیک و فوتونیک ایراناین کنفرانس با همکاری بیش از 250 موسسه صنعتی، دانشگاهی و مجامع علمی و تحقیقاتی داخل کشور به صورت سالانه در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هر ساله تعداد زیادی از محققان، متخصصان و صاحبنظران در زمینه‌های مربوطه دعوت می‌شوند تا مقاله‌های پژوهشی خود را که حاوی یافته‌های نو در زمینه‌های موضوعی کنفرانس است از طریق وب سایت کنفرانس ارسال کنند.

دبیر اجرایی کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران ادامه داد: آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و تشکیل میزگردهای تخصصی از اهداف این کنفرانس است.

وی با بیان اینکه از میان 241 مقاله ارسالی به کنفرانس، تعداد 141 مقاله به صورت ارایه پوستر و 75 مقاله به صورت ارائه شفاهی در دبیرخانه کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران پذیرفته شده است. ضمنا مقالات برتر برای چاپ، به مجله بین المللی علمی-پژوهشی اپتیک و فوتونیک ایران معرفی می‌شوند.

منصوری بیان کرد: در این کنفرانس، ۵ سخنرانی کلیدی ارایه می‌شود که  3 سخنران بین المللی از دانشگاه اوتاوا، و دو سخنران  از دانشگاه تربیت مدرس تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان هستند.

همچنین تعداد 10 کارگاه آموزشی تخصصی در این کنفرانس ارایه می‌شود که برای بهره برداری بهتر از آن،  بازه اجرای این کارگاه‌ها را خارج از ۳ روز اصلی کنفرانس گذاشته‌ایم.

دبیر اجرایی کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران ادامه داد علاقمندان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی: http://seminars.usb.ac.ir/icop2021  وارد همایش شوند و لینک‌های ورود به کنفرانس و برنامه‌های زمان‌بندی همایش را مشاهده نمایند.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار