کد خبر: ۱۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خروج دولت از قیمت‌گذاری کالاها را خواستار شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری امروز - یکشنبه - در اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران، مهم‌ترین عامل رشد و توسعه معادن را قیمت واقعی دانست و گفت: این در حالی است که دولت نشان داده قیمت‌گذار خوبی نیست و می‌توان گفت که هر جا دولت ورود کرده زمینه رانت فراهم شده است.
 
وی در عین حال تاکید کرد: بخش خصوصی معتقد است دولت برای کشف قیمت باید مکانیزم بازار و عرضه و تقاضا را انتخاب کند و در مقابل بخش خصوصی ضرر و زیان خود را داشته باشد.
 
خوانساری ادامه داد: بهتر است زمانی که دولت در زمان بروز مشکلات در بازارهای جهانی و مباحث قیمتی زیانی را که بخش خصوصی متحمل می‌شود را نمی دهد، در زمان رونق نیز دخالتی در کشف قیمت مواد معدنی نداشته باشد.
 
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه معدن به عنوان محرک رشد اقتصادی به شمار می رود، بیان کرد: بخش معدن اشتغالزایی بالایی را به همراه دارد و منجر به تحرک و پویایی اقتصادی می‌شود و این در شرایطی است که علی رغم وجود معادن و تنوع مواد معدنی، ایران به خوبی از این ذخایر بهره نمی گیرد.
 
وی با بیان اینکه با باز کردن مجاری تعامل اقتصاد ایران با دنیا زمینه بروز سرمایه و فناوری فراهم شده است، گفت: به نظر می رسد باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد و این سیاست‌های رفع موانع و تسهیل امور در توسعه معادن و صنایع معدنی را ضروری می‌کند.
برچسب ها: کالا ، قیمت گذاری ، صنایع
نام:
ایمیل:
* نظر: