کد خبر: ۱۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
آمریکا پنج سال قبل برای استقرار نسخه‌ای از ویروس رایانه‌ای استاکس‌نت برای حمله سایبری به برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی تلاش کرده ولی در نهایت شکست خورده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  ایسنا، به گفته یک منبع اطلاعاتی آمریکایی، سازندگان ویروس استاکس نت ویروس مرتبطی را تولید کردند که به محض برخورد با تنظیمات زبان کره ای در یک رایانه آلوده به ویروس، فعال می‌شود.
 
مامور سابق اطلاعاتی بلندپایه که درباره این برنامه گزارش می‌داد گفت: اما ماموران آمریکایی به رایانه های اصلی که برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی را اداره می‌کنند، دسترسی پیدا نکردند.
 
این مقام افزود: تلاش تحت امر آژانس امنیت ملی آمریکا به دلیل مخفی کاری شدید کره شمالی و انزوای شدید سیستم‌های ارتباطی این کشور با مانع روبرو شد.
 
یک منبع آگاه دیگر که سابقا برای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا کار کرده گفت که درباره حمله سایبری شکست خورده آمریکا مطالبی را شنیده است ولی جزئیات آن را نمی‌داند.
 
کره شمالی منزوی ترین شبکه های ارتباطی در جهان را دارد. در این کشور صرفا برای در اختیار داشتن یک رایانه به اجازه پلیس نیاز است و اینترنت آزاد به جز برای یک قشر کوچک برای دیگر افراد وجود ندارد. کره شمالی از طریق چین به اینترنت جهانی دسترسی دارد.
 
سخنگوی آژانس امنیت ملی آمریکا از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرد. این آژانس جاسوسی پیشتر از اظهارنظر درباره حمله سایبری استاکس نت به ایران نیز خودداری کرده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار