کد خبر: ۱۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا و روز زن؛
مقاومت مثال زدنی ملت ایران در برابر تحریم‌ها و مشکلات مختلف در چهار دهه‌ی گذشته خود بهترین دلیل و برهان برای اثبات این نکته است که انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته شده از فرهنگ فاطمی بوده است.

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تقویم ملی کشورمان روز زن و روز مادر نامگذاری شده است. بهانه‌ای زیبا و درخور شان برای نکوداشت مقام شامخ مادر در فرهنگ عمومی کشورمان.

در ستایش مقام مادر همین بس که پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند بهشت زیر پای مادران است. آن هم مادران بزرگواری که از دامان پر مهرشان فرزندانی رشید و برومند پا به عرصه‌های مختلف اجتماعی می‌گذارند که مایه‌ی فخر مباهات سرزمینمان هستند.

مادران شهداء، جانبازان، ایثارگران، مجاهدان عرصه‌های علم و ادب و فرهنگ، و افتخارآفرینان میادین ورزشی. مادران معلولین که با وجود مشکلات متعدد گاهی در جامعه بسیار درخشان‌تر از سایر اقشار هستند. شاید بهترین نمود و جلوه از سیره‌ی تربیتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را بتوان فقط در شیوه و سبک زندگی این گونه مادران مومن و معتقد یافت. بزرگ زنانی که با گذشت و فداکاری خویش رسم انسانیت را به نسل‌های بعد از خود می‌آموزند.

انقلاب اسلامی مظهر تجلی فرهنگ فاطمی

یقینا الگو و اسوه‌ی اخلاقی چنین زنانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده است. بزرگ بانوی اسلام که به فرموده پدر بزرگوارشان، ام ابیها بود. همسر دلسوزی برای علی مرتضی (ع) و مادری فداکار برای امامان حسن و حسین و حضرت زینب سلام الله علیهم اجمعین بود.

زنی که صدای رسای قیام عاشورا بود قطع به یقین پرورش یافته‌ی دامان پاک فاطمه زهراست. امروز اگر زنانی در جامعه‌ی ایران امروز حضور دارند که در فداکاری و ایثار و بذل محبت به خانواده و حضور در عرصه‌های اجتماعی خوش می‌درخشند، مسلما وامدار تربیت و شیوه‌های عقیدتی و تربیتی آن بزرگ بانوی اسلام هستند.

تقارن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها با ایام پیروزی انقلاب اسلامی یادآور آن است که حرکت انقلابی ملت ایران در سال ۱۳۵۷ وام گرفته از آموزه‌های اسلامی و فرهنگ فاطمی بوده است. به دیگر سخن این مردم ایران بودند که با رهبری امام خمینی و تاثیر پذیرفتن از فرهنگ عدالت خواهی و ایثار که سرسلسله دار آن فرهنگ فاطمی است، توانسته به خواسته‌ی اصلیشان یعنی استقرار نظام سیاسی بر مبنای فرهنگ فاطمی دست یابند.

مردم ایران با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و بر چیدن نظام شاهنشاهی اثبات کردند جز برقراری نظامی بر مبنای فرهنگ اسلامی و آموزه‌های فاطمی هدف دیگری ندارند و تمام افق‌های سیاسی، اقتصادی و معیشتی پوشالی که اکثر وامدار دستگاه تبلیغاتی غربی‌ها هستند، برایشان بی فروغ است. مقاومت مثال زدنی ملت ایران در برابر مشکلات اقتصادی در چهار دهه‌ی گذشته خود بهترین دلیل و برهان برای اثبات این نکته است که انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته شده از فرهنگ فاطمی بوده است.

انتهای پیام/ 133

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار