کد خبر: ۱۵۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
رئیس فدراسیون کشتی گفت: اوضاع و احوال کشتی مطلوب نیست تا جایی که یک میلیون کشتی‌ گیر هم اکنون به ۴۰ هزار نفر رسیده است.
صراط:

علیرضا دبیر در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اوضاع و احوال کشتی مطلوب نیست تا جایی که در  گذشته یک میلیون کشتی‌ گیر داشتیم اما امروز نزدیک 40 هزار نفر بوده و افراد مسابقه دهنده 2 الی 3 هزار نفر هستند و اگر کمک نکنیم مجدد تک مدال‌‌های دهه شصت تکرار می‌‌شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب اجتماعی باید در ورزش به ویژه کشتی سرمایه ‌گذاری کرد و این هزینه نیست، یادآور شد: برگزاری اردوی کشتی تیم‌‌های ملی رده‌های سنی مختلف در دستور کار قرار دارد.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های کشتی در کهگیلویه و بویراحمد غافل شده‌ایم و در تلاش هستیم ورزش کشتی این استان را نه در حرف بلکه در عمل راه ‌اندازی کنیم.

دبیر با اشاره به ظرفیت‌‌های جوانان این استان، عنوان کرد: فرزندان این استان در آب و هوای مناسب به دور از هر گونه دود و آلایندگی زندگی می ‌کنند و بدن‌‌های سالمی دارند اما ما از آنها غافل بودیم.

وی با اشاره به اینکه  وقتی ایلام در حوزه کشتی فرنگی سرمایه‌ گذاری می‌‌کند و نتیجه می‌‌گیرد بدون شک کهگیلویه و بویراحمد هم می‌‌تواند موفق باشد، افزود: امیدوارم با حمایت نماینده عالی دولت در این استان قبل و بعد از سال جدید حمایت کنند تا کشتی این استان جان تازه‌ای بگیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از تدوین سند هدفمند برای توسعه ورزش کشتی باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشکاران استان خبر داد و افزود: بچه‌‌های این استان سالم هستند و دود و آلایندگی آنها را تهدید نمی‌کند بنابراین این جوانان سالم و بدن‌های ورزیده نیاز به زیرساخت، آموزش و مربی دارند.

حسین کلانتری با بیان اینکه فرزندان ورزشکار این استان در سطح ملی و بین‌ المللی حرف برای گفتن دارند، عنوان کرد: رشید مظاهری در تیم استقلال تهران حرف برای گفتن دارد، تیم فرازبام خائیز دهدشت هفته گذشته در لیگ هندبال افتخارافرینی کرد و تیم فوتبال و هندبال گچساران نیز فعال است.

وی با اشاره به اینکه هم‌ا کنون در استان 11 سالن کشتی در شش شهرستان وجود دارد که خواهان افزایش این سالن‌ها هستیم، بیان کرد:کشتی در این استان خوب جواب می‌‌دهد بنابراین آماده امضای تفاهم‌ نامه همکاری کارشناسی و برنامه‌ ریزی شده با فدراسیون کشتی هستیم.

کلانتری در این نشست آمادگی خود برای همکاری با فدراسیون کشتی را اعلام کرد و اظهار داشت: هر طرح و پروژه‌‌ای که برای ساماندهی ورزش کشتی استان آماده شد، استانداری کهگیلویه و بویراحمد 50 درصد از هزینه آن را متقبل می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌ نامه هدفمند و برنامه ‌ریزی شده ورزش کشتی استان برای 3 سال ترسیم می‌ شود که در کجا قرار داریم و طی این مدت در حوزه اماکن، مربی، کشتی ‌گیر و جایگاه کشتی باید به کجا برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در 15 روز آینده هیئتی از استان در تهران با فدراسیون کشتی برنامه‌ ریزی 3 ساله ورزش کشتی استان را طراحی کنند.

پیشنهاد امضای تفاهم ‌نامه میان استانداری کهگیلویه و بویراحمد مورد موافقت علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی قرار گرفت و قرار است اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار