کد خبر: ۱۵۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
آخرین وضعیت بارش‌ها در کشور تا ۵ روز آینده

سلامت نیوز:باد، باران، برف، گرد و خاک و آلودگی نقاط مختلف کشور را در هفته جاری در برخواهد گرفت. ورود سامانه جدید بارشی در نیمه دوم بهمن ماه برای استان‌های مختلف وضعیت‌های جوی متفاوتی را در این هفته رقم خواهد زد، با وجود این تغییرات جوی، همچنان سایه آلودگی بر سر کلانشهرهای صنعتی کشور باقی خواهد ماند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ، طبق آخرین پیش‌بینی سازمان هواشناسی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البز و نیمه شرقی کشور طی روزهای شنبه 18 بهمن و یکشنبه 19 بهمن باد شدیدی را تجربه خواهند کرد که موجب خیزش گردوخاک خواهد شد. علاوه بر این، وزش باد خلیج‌فارس را تا اوایل وقت یکشنبه مواج و متلاطم خواهد کرد.

صادق ضیاییان، مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به ایسنا گفت: از روز شنبه، بارش در شمال غرب کاهش یافته و در سایر مناطق نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه می‌یابد. شدت بارش در شمال و شرق خورستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی است و احتمال رخداد تگرگ در استان‌های واقع در غرب و جنوب دور از انتظار نیست.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه، ۱۹ بهمن ماه با حرکت سامانه بارشی، فعالیت آن در غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه جنوبی البرز، سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود. در این روز شدت بارش در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، جنوب لرستان، جنوب اصفهان و شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

او با بیان اینکه روز دوشنبه، ۲۰ بهمن ماه در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده، در نیمه شرقی کشور وزش باد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن ماه نیز در بیشتر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود.به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که موجب خیزش گردوخاک در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور می‌شود.

همچنین خلیج فارس از جمعه تا اوایل وقت یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود و همچنین از اواخر وقت امروز غرب دریای خزر و شنبه بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خزر مواج است.به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام ‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با آغاز تردد خودروها در صبح روز شنبه، ۱۸ بهمن ۹۹ انتظار می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود، با این ‌حال، با وزش باد موثر کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

وزش باد موثر و احتمال بارش طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند.با پیش‌بینی وزش باد نسبتا شدید در اواخر وقت شنبه، با وجود افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت قابل ‌قبول و پاک در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. تغییر شرایط جوی به صدور چند هشدار از سمت سازمان‌های هواشناسی استان‌های مختلف نیز منجر شده است.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد درباره آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در ترددها هشدار داده و گفته است که با ورود سامانه بارشی به تدریج از بعدازظهر شنبه تا اواسط روز یکشنبه در غالب مناطق استان افزایش ابر و بارش باران و در ارتفاعات و مناطق مستعد بارش برف، احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در بعضی ساعات و وزش باد «نسبتا شدید» پیش‌بینی می‌شود.

آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی و کاهش دید افقی به علت پدیده مه از مخاطرات ورود این سامانه در این استان عنوان شده است.علاوه بر این، استان‌های یزد و خراسان جنوبی نیز نسبت به وزش باد شدید طی روزهای آینده اخطاریه صادر کرده و اعلام کرده‌اند که از روز یکشنبه، با وزش شدید باد در این دو استان، احتمال اختلال در تردد درون و برون شهری وجود دارد و شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی نیز محتمل است. وزش شدید باد و خیزش گرد خاک به همراه کاهش موقت دید از روز یکشنبه تا دوشنبه شب نیمه شمالی استان خراسان جنوبی را فرا خواهد گرفت و وقوع این پدیده در استان یزد تا پایان روز یکشنبه پیش‌بینی شده است.

برچسب ها: هواشناسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار