کد خبر: ۱۵۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، اعتماد به نفسی است که ملت در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها می‌تواند بگوید «ما می‌توانیم».

تحقق شعار «ما می‌توانیم» بزرگترین دستاورد انقلاب است/ انقلاب اسلامی رسالت جهانی داردبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله «سید هاشم حسینی بوشهری» عصر امروز در جلسه شورای اداری استان قم اظهار داشت: تفاوت اساسی انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های جهان، ادامه پویایی، سیال بودن و تحرک نهاد‌های برخاسته از انقلاب اسلامی است و این امر علت همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان برای نابودی ایران است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) گره خورده و دارای رسالت جهانی است، اظهار داشت: در ۴۲ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان به دستاورد‌های عظیمی در بخش‌های مختلف رسیده است، البته از یاد نبریم که این دستاورد‌ها در شرایط بسیار سخت و موانع متعدد به دست آمده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با وجود همه موانع و پیچ و خم ها، با عزت و سربلندی به مسیر بالنده خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: ویژگی بارز انقلاب اسلامی، بعد دینی و مذهبی آن بود، زیرا که شخصیت بزرگی همچون امام راحل (ره) در رأس این انقلاب حضور داشت و قرآن کریم پس از انقلاب اسلامی از مهجوریت درآمد.

وی با بیان اینکه امروز حافظان و قاریان جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام می‌درخشند و نسل جوان کشورمان به صحنه معنویت و دینداری آمده اند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی جز با استقامت، خداباوری، توکل به خدا و اعتماد به نفس به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌های مختلف دست نیافته است.

حسینی بوشهری رابطه انقلاب اسلامی و معنویت را دو سویه دانست و گفت: انقلاب اسلامی در حالی که بشریت از مکاتب شرق و غرب سرخورده شده بود، دین را به صحنه جامعه آورد و با رویکرد جدید به دین و معنویت امروز به عنوان الگوی همه آزادیخواهان جهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به الطاف و عنایت‌های الهی که در مقاطع حساس کشورمان بار‌ها و بار‌ها بروز و ظهور داشته و راه را برای ملت ایران گشوده است، گفت: امروز کشورمان با تکیه بر شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» به سطحی از بازدارندگی دست یافته است که کسی نمی‌تواند نگاه چپ به نظام اسلامی داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت اسفناک وابستگی و درماندگی رژیم طاغوتی در برابر بیگانگان، گفت: امروز جوانان کشورمان باید قدر انقلاب اسلامی را بدانند، زیرا با وجود همه سختی‌ها و مشکلات و تهدیدات و تحریم‌هایی که از روز نخست انقلاب بر کشورمان تحمیل شده است، به چنین عزت و توسعه دست یافته است.

وی در پایان با اشاره به تغییرات سیاسی در آمریکا تصریح کرد: اگر افراد جدید بخواهند رویه سلف خود را ادامه بدهند، در برابر استقامت و پایداری مردم کشورمان راه به جایی نخواهند برد، بنابراین باید در برابر ملت بزرگ و غیور ایران اسلامی، رفتار‌ها و گفتار‌های خود را تغییر بدهند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار