کد خبر: ۱۵۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
جناب معتمدیان باقی ماندن چنین شخصی در ساحت مدیر ارشد تربت حیدریه چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ مسؤولان و مردم انقلابی خواهان عزل و برکناری علی رستمی هستند، به نظر شما اگر هر مسؤولی در هر رده و مقامی پشت تریبون حاضر شده و به سیاست‌های راهبردی نظام اهانت کند و بعد از چند روز یک عذرخواهی فرمالیته تحویل رسانه‌ها داده و مافوقش تنها با یک توبیخ کتبی ساده ماجرا را قائله دهد سنگ روی سنگ بند می‌شود؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ۱۱ بهمن‌ماه بود که علی رستمی، فرماندار تربت حیدریه در بخشی از نشست خبری خود با اصحاب رسانه گرفتاری‌های فعلی کشور را به مجلس جوان و انقلابی منتسب دانست و گفت: «وقتی مصوب می کنید ۲۵ سال آینده اسرائیل نباشد تبعات دارد».

بارها توصیه شده مسؤولان حکومتی از جناح بندی‌های سیاسی پرهیز کرده و تمام توانشان را برای رفع و حل مشکلات مردم بگذارند، اما فرماندار تربت حیدریه در این شرایطی که مردم در تنگناهای اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند از تعامل اصلاح‌طلبان با غرب برای امور کشور گفته و تأکید کرده :«با اصلاح‌طلبان همواره بهتر کار کرده است».

اما سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌شود که یکی مدیر ارشد به جای جهادی کار کردن و خادم مردم بودن به خود اجازه می‌دهد وارد حوزه‌های گفتمانی انقلاب اسلامی شده و درباره مواردی اظهار نظر کند و کم‌کاری‌ها را به موضوعاتی منتسب کند که ارتباطی با حوزه اجرا ندارد.

تبلیغات به نفع دولت فعلی با چاشنی بی‌حرمتی‌ به ارزش‌های انقلاب

صحبت‌های رستمی تا چند روز خبر داغ فضای مجازی بود که البته با واکنش‌های زیادی هم مواجه شد. حجت الاسلام عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه در واکنش به اظهارات ساختارشکنانه فرماندار این شهرستان، تصریح کرده: «با تمام وجود عرض می‌کنم راضی بودم، زنده نباشم و این مطالب را نشنوم؛ ولی در عین حال خدا را شاکریم که به ما توفیق تبعیت از ولایت را عنایت فرمود».

خواست مردم تربیت حیدریه؛ برکناری رستمی

جمعی از مردم تربت حیدریه نیز که از سخنان نسنجیده فرماندار شهرستان‌شان ناراضی بودند بعد از اقامه نماز جمعه با در دست داشتن پلاکاردهای ضمن محکومیت سخنان اخیر فرماندار این شهرستان، خواهان عزل وی شدند، در بخشی از این پلاکاردها ضمن تاکید بر نابودی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی که جزو آرمان‌های استراتژیک انقلاب اسلامی است، درخواست برکناری فرماندار ساختار شکن تربت حیدریه پررنگ بود.

مسؤولان باید در آستانه انتخابات عاقلانه حرف بزنند 

رئیس ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه مسؤولان باید در آستانه انتخابات عاقلانه حرف بزنند و دقت بیشتری درحرف زدن داشته باشند، متذکر شد: «چون حرف مناسبی نبوده و به جامعه و سیاست کلی نظام توهین شده، مسؤولان نباید تا این حد توهین کنند و مواظب التهابات جامعه باشند»

البته نا گفته نماند که حزب موتلفه اسلامی، مسؤولان و دانشجویان انقلابی دیگری نیز نسبت به سخنان جنجالی و پر حاشیه علی رستمی واکنش نشان داده و خواستار برکناری و عزل وی شدند زیرا وجود چنین شخصی در ساحت یک مدیر در شأن انقلاب اسلامی و مردم تربت حیدریه نیست.

عذرخواهی فرمالیته‌ای که با یک توبیخ کتبی تمام شد!

حاشیه‌ها در فضای مجازی همچنان ادامه داشت که فرماندار تربت حیدریه گفت: «چنانچه حواشی به وجود آمده در نشست خبری باعث رنجش علاقمندان به نظام و انقلاب شده عذرخواهی و پوزش می‌طلبم». این عذرخواهی مردم با بصیرت و انقلابی را قانع نکرد.

با این وجود تقریباً پنج روز پیش سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفت: «در پی بیان اظهاراتی نادرست و مغایر با سیاست‌های کلی نظام از سوی فرماندار تربت‌حیدریه، استاندار خراسان رضوی وی را توبیخ کرد».

آیا استاندار خراسان رضوی به خواست مردم مبنی بر عزل فرماندار تربت حیدریه توجهی می‌کند؟

جناب استاندار باقی ماندن چنین شخصی در ساحت مدیر ارشد تربت حیدریه چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ مسؤولان و مردم انقلابی خواهان عزل و برکناری علی رستمی هستند، به نظر شما اگر هر مسؤولی در هر رده و مقامی پشت تریبون حاضر شده و به سیاست‌های راهبردی نظام اهانت کند و بعد از چند روز یک عذرخواهی فرمالیته تحویل رسانه‌ها داده و مافوقش تنها با یک توبیخ کتبی ساده ماجرا را قائله دهد سنگ روی سنگ بند می‌شود؟!

مقصود جامعه انقلابی به ویژه مردم ولایت‌مداری تربیت حیدریه برکناری فرماندار این شهر است، هدف از عزل و برکناری هم جا به جایی این شخص در پست دیگری نیست بلکه محرومیت کامل از پست‌های دولتی است تا درس عبرتی برای تمامی مسؤولان و خدمت‌گزاران این نظام شود و دیگر شاهد سخنان نسنجیده و این چنینی نباشیم.

جناب معتمدیان مردم از شما به عنوان استاندار دولت اصلاحات انتظار دارند، تا پایان دولت فعلی از اصلاح‌ مهره‌هایی مانند فرماندار تربت حیدریه غافل نشوید. امیدواریم بیش از هر موضوعی خواست و نظر مردم را مورد توجه ویژه قرار دهید.

===============
گزارش: حمیده طاهری
===============

انتهای پیام/ 70039

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار