کد خبر: ۱۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
نماینده مردم کرمان و راور از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهر کرمان خبر داد و گفت: ایجاد این منطقه در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و باید به صحن علنی مجلس برود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار هیئت سرمایه گذار چینی با استاندار کرمان، اظهار داشت: شرکت هاوانگ بزرگترین مجموعه اقتصادی چین بوده و سرمایه گذاری های بزرگی در چین انجام داده است.
 
پورابراهیمی یادآور شد: قرار است شرکت هاوانگ برای سال ۲۰۱۵ در خارج از چین سرمایه گذاری انجام دهد.
 
وی با اشاره به اینکه ۷۹ درصد این شرکت مربوط به دولت چین است، افزود: قرار بود روز گذشته این هیئت دیداری با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشته باشد که به دلایلی میسر نشد.
 
نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: با شرکت هاوانگ در خصوص چندین پروژه به توافق رسیده ایم.
 
پورابراهیمی یکی از ظرفیت های استان کرمان را نیروگاه ها دانست و گفت: کرمان در بحث انرژی نیازمند چهار هزار مگاوات برق است.
 
وی با اشاره به اینکه در ابتدا قرار بود هیئت سرمایه گذاری چین تنها تجهیزات و امکانات پروژه تولید برق را تامین کند، افزود: در نهایت تصمیم بر این شد که شرکت چینی صفر تا ۱۰۰ این پروژه را انجام دهد.
 
نماینده مردم کرمان و راور ابراز داشت: همچنین در خصوص حمل و نقل ریلی این آمادگی از سوی هیئت چینی وجود دارد که صفر تا ۱۰۰ پروژه  را اجرا کند.
 
وی در خصوص معادن نیز ابراز داشت: مقدمات سرمایه گذاری برای صنایع پایین دست مس و فولاد در کرمان فراهم شده است.
 
پورابراهیمی در ادامه از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهر کرمان خبر داد و افزود: این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شده و باید به صحن علنی مجلس برود.
 
وی با اشاره به وجود سه منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته منطقه ویژه اقتصادی مرکز استان مصوب شود و مرحله اول آن به انجام رسیده است.
 
نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: حضور هیئت چینی در کرمان با توجه به نگاه اقتصادی خوب استاندار کرمان می تواند مقدمات لازم برای اتفاقات مثبت را فراهم آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار