به گزارش
تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، در شرایطی که غولهای فناوری اپل و گوگل ورود به صنعت خودرو را هدف گرفتهاند، تویوتا موتور و فورد موتور برای حفظ کنترل خودروهایشان با یکدیگر همکاری میکنند.
در واقع این همکاری نشان میدهد خودروسازان برای دادن قدرت بیش از اندازه به سیستمهای کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل که به آینده سیستمهای اطلاعات سرگرمی خودروهایشان شکل میدهد، احتیاط میکنند.
فورد اعلام کرد فناوری "اسمارت دیوایس لینک" به شرکتهایی مانند پاندورا اجازه میدهد یک برنامه را تنها یک بار برای استفاده در سیستمهای اطلاعات سرگرمی متعدد طراحی کنند و به خودروسازان اجازه میدهد طراحی داشبوردهایشان را کنترل کنند.
تویوتا در حال حاضر از یک سیستم به نام اِنتیون بهره گرفته اما این خودروساز ژاپنی قصد دارد از "اسمارت دیوایس لینک" استفاد کند که نسخه متن باز سیستم اپل لینک فورد است.
سیستم اپل لینک به کاربران تلفن هوشمند امکان میدهد از طریق صفحه لمسی بزرگ داشبورد یا فرمان صوتی از برنامههای مورد علاقه خود استفاده کنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، داشبورد خودرو به عرصه مبارزه جدیدی برای خودروسازان تبدیل شده که بواسطه آن تلاش میکنند خریداران جوان متقاضای امکانات اتصال به اینترنت را جذب کنند.