کد خبر: ۱۵۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: با پیگیری‌های وزرات ورزش تا ۳ ماه آینده شمشیربازی صاحب یک سالن اختصاصی برای کمپ تیم‌های ملی در تهران خواهد شد.

شمشیربازی تا ۳ ماه آینده صاحب سالن می‌شودفضل الله باقرزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: زمانی که سال ۸۲ سکان ریاست شمشیربازی را در اختیار گرفتم هیئت‌های استانی کمی فعال بودند و نهایت هم ۳ هیئت سالن داشتند و باقی همه کیف به دست بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۹ استان ما فعال هستند در کنار این فعالیت سالن‌های اختصاصی خوبی در استان‌ها داریم.

باقرزاده به دست‌آورد‌های این رشته المپیکی اشاره کرد و گفت: بعد از ۳۳ سال مدال بازی‌های آسیایی را در دوحه کسب کردیم، بعد از چهل سال در جاکارتا موفق شدیم در اسلحه‌های مختلف مدال بدست بیاوریم، قهرمان جام جهانی سنگال شدیم و نخستین بار در تاریخ شمشیربازی در سال ۹۸ مدال برنز جهان را کسب کردیم.

هم اکنون چهار سهمیه المپیک توکیو را کسب کردیم و در اسلحه‌های دیگر تلاش میکنیم که سهمیه کسب کنیم.

موفقیت در رشته‌های ورزشی سخت است

رئیس شمشیربازی به سختی‌های کار در ورزش اشاره کرد و افزود: کار کردن در رشته ورزشی خیلی سخت است و با این سختی جزء رشته‌های ورزشی در کشور قرار گرفتن که شانس کسب مدال المپیک را دارد کار بسیار مهمی است.
ورزشکاران ما انگیزه بالایی دارند که به عنوان پنجمین رشته‌ای باشند که در المپیک مدال کسب میکنند هرچند ما در المپیک ۲۰۱۶ ریو تا مرز مدال هم رفتیم و اگر شمشیربازی مثل برخی رشته‌ها سوم مشترک داشت زودتر از این‌ها مدال المپیک گرفته بودیم.

هزینه‌های سرسام آور دبیر باعث شد دیگر پیگیرسالن خود نباشیم

باقرزاده گفت: با این همه تلاش و سختی‌هایی که کشیدیم زیر ساخت خوبی در رابطه با شمشیربازی در کشور وجود ندارد. در ورزشگاه آزادی یک سالن اختصاصی داشتیم که از المپیک ۲۰۱۲ لندن در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت و با هزینه‌های سرسام آور و سنگینی که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کرد دیگر قطع امید کردیم از این سالن و دنبال آن سالن نیستیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های وزارت ورزش تا ۳ ماه آینده سالن اختصاصی در تهران بزرگ و در آنجا کمپ تیم‌های ملی را خواهیم داشت حتی می‌توانیم کمپ آسیایی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازی ایران انقدر پیشرفت کرده است که تیم‌های مطرح خواهان برگزاری اردوی مشترک با ما هستند و در صورت داشتن سالن اختصاصی میتوانیم اردو‌های مشترک داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار