کد خبر: ۱۵۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر گفت: کهنه قلعه مشگین شهر سال آینده به عنوان پارک تاریخی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، ظهر امروز در بازدید از کهنه قلعه مشگین‌شهر اظهار کرد: در راستای حفاظت و حراست از بنای تاریخی کهنه‌قلعه، برنامه‌ریزی شده تا عملیات ساماندهی این بنا اجرایی گردد.

وی افزود: در حال حاضر ساماندهی این قلعه به عنوان بزرگ‌ترین قلعه خشتی شمال‌غرب کشور با سرعت خوبی در حال اجرا بوده و تلاش می‌کنیم اجرای این پروژه سریع‌تر انجام شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: با توجه به تامین اعتبارات لازم اجرای این طرح از محل بازآفرینی شهری، پیش‌بینی می‌شود شاهد بهره‌برداری از ساماندهی کهنه قلعه در سال آینده باشیم.

ایمانی ادامه داد: پس از ساماندهی بنا، این قلعه به عنوان پارک تاریخی و موزه بزرگ پژوهش‌های مردم‌شناسی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: کهنه قلعه متعلق به دوره ساسانی و از بناهای تاریخی مهم و از جاذبه‌های گردشگری شهرستان به شمار می‌رود که در راستای جلب رضایت گردشگران پروژه ساماندهی این بنا در اولویت قرار گرفته و در حال اجرا است.

انتهای پیام/3463/666/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار