کد خبر: ۱۵۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
گزارش اختصاصی عصر ایران
به غیر از حدود 60 مصدوم، زلزله سی‌سخت خسارت جانی نداشت. شاید برای همین بود که برای رسانه‌ها و فعالان اجتماعی چندان زلزله مهمی به نظر نیامد.

کیفیت پایین

کیفیت خوب

عصر ایران؛ حسن ظهوری و زینب رحیمی ــ قدرت زلزله کمی کمتر از 6 ریشتر بود. حدود 5 و 6 دهم ریشتر. کمی بیشتر از 5 ثانیه هم لرزید. ساعت وقوع آن هم چندان دیروقت نبود که مردم توانستند فرار کنند. به غیر از حدود 60 مصدوم، زلزله سی‌سخت خسارت جانی نداشت. شاید برای همین بود که برای رسانه‌ها و فعالان اجتماعی چندان زلزله مهمی به نظر نیامد. اما سی‌سخت از درون متلاشی شد و بی توجهی رسانه‌ای وضعیت آن را بدتر کرد.
سی‌سخت شهری کوچک در شمال شهرستان یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد است. شهری خوش ‌آب و هوا در دامنه رشته کوه همیشه سفید، دنا. در واقع پای همین رشته کوه حالا به لرزش افتاده که سی‌سخت را از درون در هم کوبیده است. شهر ظاهر نسبتا سالمی دارد اما زلزله به درون خانه‌های شهر حمله کرده‌است.
یکی از مشکلاتی که مردم سی‌سخت مدام درباره آن حرف می‌زنند چادر است. در هلال احمر سی‌سخت چادرها در حال تخلیه و بارگیری هستند. مدام گفته می‌شود که چادرها محله به محله ارسال می‌شوند اما بیرون همین در عده‌ای می‌گویند چندروزی‌است که چادر به آن‌ها تحویل داده نشده‌است. هرچند مدیر هلال‌احمر می‌گوید چادر به قدر کافی توزیع شده‌است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار