کد خبر: ۱۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
معاون وزیر نفت با تشریح برنامه‌های جدید پالایشگاه سازی ایران در دوران کاهش قیمت نفت، اعلام کرد: احداث مجتمع پالایشگاهی سیراف حتی در دوران نفت ارزان هم دارای توجیه اقتصادی است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر،عباس کاظمی  در تشریح مهمترین برنامه های پالایشگاه سازی ایران گفت: به زودی واحد بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان در مدار بهره برداری قرار می گیرد، ضمن آنکه در سال جاری بخش‌هایی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس و اصفهان هم در مدار تولید قرار خواهند گرفت.
 
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه در کنار تکمیل طرح‌های نیمه کاره پالایشگاه ها، احداث پالایشگاه‌های جدید نفت و میعانات گازی هم در دستور کار قرار گرفته اند، تصریح کرد: بر این اساس ساخت 8 پالایشگاه میعانات گازی در مجموع به ظرفیت 480 هزار بشکه تحت عنوان مجتمع پالایشی سیراف در عسلویه احداث خواهد شد.
 
معاون وزیر نفت با بیان اینکه احداث 8 پالایشگاه میعانات گازی سیراف حتی در دوران کاهش قیمت نفت دارای توجیه اقتصادی است، بیان کرد: تمامی این 8 پالایشگاه دارای سرویس‌های یوتیلیتی به منظور تامین آب بخار و خدمات جانبی مشترک هستند و می تواند از زیرساخت‌های عسلویه همچون پایانه صادراتی در خلیج فارس استفاده کند.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در طراحی و ساخت پالایشگاه میعانات گازی سیراف تولید محصول نفتی نفت کوره پیش بینی نشده است، یادآور شد: محصولات اصلی این 8 پالایشگاه میعانات گازی نفتای سبک و سنگین، گاز مایع، نفت سفید و گازوئیل هستند که امکان صادرات آن به بازارهای جهانی هم وجود دارد.
 
کاظمی با بیان اینکه با توجه به تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و عدم تولید نفت کوره احداث پالایشگاه سیراف حتی در دوران کاهش قیمت نفت هم دارای توجیه اقتصادی است، گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های ایران کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه قدیمی و موجود نفت کشور است.

برچسب ها: برند ، پالایشگاه ، برنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: