کد خبر: ۱۵۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
هشت سالی بیشتر ندارد، آرام و صبور بر تخت بیمارستان تکیه کرده است و از اتفاق شومی سخن می‌گوید که حدود یک ماه پیش او را به فرشته نجاتی تبدیل کرد تا حالا به‌عنوان یک کودک فداکار در فضای مجازی و حقیقی مورد تحسین قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، با بوق دوم گوشی را برمی‌دارد، صدایم را گوش می‌کند اما به علت گرفتاری در پرستاری از طاها که مادرش اکنون به دلیل بیماری بستری است برای عدم گفتگو پوزش می‌طلبد. 

به دنبال صحبت با پزشک معالجش هستم، دکتر کشاورز که از اساتید حاذق پیوند پوست در سطح کشور مطرح است. 

پزشکی که با همکاری دکتر ایاز، طاهای هشت ساله را چندین بار تحت عمل جراحی قرار داد تا این فرشته شجاع پس از گذراندن یک ماهِ سخت در بیمارستان سوختگی امیرالمومنین شیراز به آغوش خانواده‌اش باز گردد. 

حدود یک ماه پیش بود که یک وَن فست‌فود در خرمبید در اثر انفجار گاز دچار حریق شد، شعله‌های آتش بی‌امان زبانه می‌کشیدند و کودکان محبوس در این قتلگاه با ترس و وحشت اشک می‌ریختند و خود را به در و دیوار ون می‌کوبیدند. 

در همین حوالی، طاهای هشت ساله همچون ققنوسی در دل آتش، فرشته نجات پنج کودک و نواجوانی شد که همراه با او در این ون محبوس شده بودند. 

او با جسارت تمام، شیشه ون را می‌شکند و کودکان و نواجوانان را از سه تا ۱۵ ساله از وَن به بیرون هدایت می‌کند و در نهایت خودش آخر از همه به بیرون می‌پرد. 

همان روز هر شش کودک به بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین شیراز به‌عنوان یک مرکز پذیرش و درمان بیماران سوختگی در جنوب کشور منتقل می‌شوند. 

همه آن پنج کودک که زودتر از طاها و با کمک او از ون خارج شده بودند دارای زخم‌های سطحی‌تر بوده و سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند و می‌ماند فرشته نجاتی که با درصد بالای سوختگی در سر و صورت، دست‌ها و ریه در بیمارستان ماندگار می‌شود. 

در بیمارستان هیاهویی برپاست، در بخش‌های مختلف قصه فداکاری این کودک هشت ساله دهان به دهان می‌شود، فداکاری که انگار در ذات ادمی نهفته و سن و سال نمی‌شناسد. 

دکتر کشاورز بالای سر کودک حاضر می‌شوند، تمام مهارتشان را به کار می‌گیرد و طاها را چندین بار تحت عمل جراحی قرار می‌دهد. 

وقتی خداوند بخواهد پاداش کاری را بدهد بدون شک در سختی‌ها رخ می‌نمایاند، چرا که طاها آرمند با درصد سوختگی بالا تحت چندین عمل سخت جراحی قرار می‌گیرد و امید به زنده ماندنش کم است، اما خداوند معجزه می‌کند، معجزه‌ای از جنس نور، طاها پیوند پوست می‌شود، یک ماه در بیمارستان می‌ماند و حالا چند روزی است که با بهبودی نسبی و روحیه‌ای مساعد به میان هم‌بازی‌هایش بازگشته است. 

تلاش‌های شبانه روزی اساتید، پزشکان و کادر درمانی مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) نتیجه می‌دهد و طا‌ها آرمند حالا با خاطره‌ای خوش به محل زندگی‌اش باز می‌گردد تا روزی با افتخار از قصه قهرمانی‌اش بگوید. 

از قصه آتش شومی که به جان کودکان افتاد اما دستهایی که حالا دیگر مثل روز اول نیستند، با قدرت و جسارت مانند آبی بر آتش شد و جان پنج نفر را نجات داد، او حالا با همان سن و سال کمش تجربه‌ای بزرگ دارد. طاها شاید بهتر از ما ماجرای دهقان فداکار را پترس را درک کرده باشد، او حالا خود، قهرمان کوچکی است که باید برایش داستانی مجزا نوشت.

ماندانا مکی، فوق تخصص آی سی یو و رییس بخش ای سی یو بیمارستان امیرالمومنین است که ضمن شرح  واقعه از تلاش بی‌نظیر پزشکان و پرستاران حاضر در این بیمارستان سخن می‌گوید. 

وی با بیان اینکه که این قهرمان کوچک، تحت نظر جراح این مرکز دکترعبدالخالق کشاورزی و متخصص اطفال، دکتر صحراییان دوره درمان خود را سپری کرده است، می‌گوید: این بیمار با عمل جراحی پیوند پوست و با دریافت مراقبت‌های ویژه پرستاری، پانسمان‌های مخصوص سوختگی و بدون درد، مشاوره تغذیه، توانبخشی و خدمات روانشناسی در حال حاضر سلامتی نسبی خود را به دست آورده است. 

او افزود: با تلاش‌های کادر درمانی این مرکز، قهرمان کوچک پس از حدود یک ماه بستری از بیمارستان ترخیص شد. 

مکی یاد آور شد: درمانگاه این مرکز با دارا بودن بخش‌های پاراکلینیک از جمله لیزر‌درمانی و کلینیک زخم، فیزیوتراپی و توانبخشی و روانشناسی؛ خدمات گسترده‌ای به این بیماران ارائه می‌دهد که بسیار در کاهش عوارض ناشی از سوختگی در این بیماران موثر است.

رئیس بخش ای سی یو این بیمارستان ضمن اشاره به هزینه‌های بالای درمان‌های سنگین سوختگی از خیرین خواست تا با کمک به بنیاد خیریه وابسته به این بیمارستان، بیماران نیازمند را در راستای رسیدگی بهتر در فرآیند درمان حمایت کنند.

 

انتهای پیام/ ن

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار