کد خبر: ۱۵۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
گروه استان‌ها - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور گفت: همدلی و نگاه فنی، عمرانی و توسعه محورانه‌ای که در مجموعه مدیران شهری شیراز و استان فارس وجود دارد سبب توسعه کمی و کیفی این شهر به‌ویژه در سال‌های اخیر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، سه سال پیش در چنین ایامی و در واپسین روزهای سال، پروفسور علی اصغر خدادوست چشم پزشک شهیر شیرازی که نام بلندآوازه‌اش مرزهای ایران را درنوردیده بود و چشم و چراغ جامعه پزشکی جهان بود چشم ازجهان فروبست و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شهرداری شیراز با پیشنهاد کمیسیون نامگذاری شورای شهر تصمیم گرفت یکی از پروژه‌های فاخر خود را جهت پاسداشت نام این چهره ماندگار به نام دکتر خدادوست نامگذاری کند تا به گفته شهردار شیراز عیدی شهرداری و شورای شهر به مردم شهر صدرا و محلات دیگر همچون گلستان باشد.

در این آیین که بعدازظهر امروز و با حضور مسئولان استانی و همچنین معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، ابتدا مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان محسنات شهر شیراز و استان فارس به تحسین نگاه انسان محور حاکم بر مدیریت شهری  پرداخت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: در سطح ملی امسال و در دهه فجر با حدود 30 هزار پروژه که فقط 18 هزار پروژه آن در هفته دولت افتتاح شد شاهد بیشترین افتتاح پروژه در تاریخ 40 ساله کشور بودیم و 40 هزار پروژه  زودبازده و کم هزینه را نیز با همکاری بسیج سازندگی بهره‌برداری کردیم.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: اینکه ما در طول ادوار مختلف شاهد حضور شهرداران سابق شیراز به عنوان نماینده مردم شیراز در مجلس هستیم نشانگر این است که شیرازی‌ها قدردان خدمات مدیران شهری خود هستند.

جمالی‌نژاد از آحاد مردم به ویژه نخبگان علمی و شهری خواست با مشارکت در امورشهری و به‌ویژه با حضور در عرصه انتخابات شورای شهر، باعث ارتقای سرمایه اجتماعی و مشارکت‌محوری و افزایش اعتماد عمومی شوند تا با ارتقای حس تعلق شهروندان به شهر، زمینه امنیت اجتماعی و به تبع آن امنیت ملی فراهم شود.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس دیگر سخنران این برنامه بود  و اظهار داشت: قطار شهری شیراز که بعد از تهران بیشترین طول مسافت را نسبت به دیگر کلان‌شهرهای کشور دارد، مشکلاتی در تجهیز برخی خطوط دارا  است که از معاون وزیر کشور خواهش می‌کنم پیگیری کنند تا سریعتر واگن‌های پیش‌بینی شده به شیراز تحویل داده شود تا بتوانیم شاهد بهره برداری خطوط مختلف و به ویژه  استفاده از خط 2 تا پایان عمر دولت باشیم.

وی درخصوص افتتاح این پل نیز افزود: افتتاح پروژه پل دکتر خدادوست موجب کاهش اتلاف زمان به عنوان مهم‌ترین و غیرقابل بازگشت ترین سرمایه ارزشمند بشر می‌شود.

شهردار شیراز نیز گفت: در آغاز سرعت این پروژه کند بود که با تغییر پیمانکار و مشاورین پروژه توانستیم به حد مطلوبی از پیشرفت کمی و کیفی در اجرای پروژه دست یابیم و به ویژه در 11 ماه گذشته شاهد پیشرفت فیزیکی سریع آن تا 85 درصد بودیم.

حیدر اسکندپور افزود با توجه به مشکلاتی که در سال جاری در خصوص تامین مصالح به سبب تشدید تحریمها وجود داشت و همچنین محدودیتهایی که بر اثر شیوع کرونا به بخش اجرایی و عملیاتی تحمیل شد و در نهایت آشفته بازاری که در اثر نوسانات ارزی بوجود آمده بود و باعث بالا رفتن لحظه ای قیمت مصالح می‌شد،  ساخت این تقاطع متوقف نشد و حتی جلوتر از تقویم و پیش‌بینی‌ها به بهره‌برداری رسید.

شهردار شیراز افزایش ایمنی تردد شهروندان، کاهش ترافیک خروجی شهر صدرا و به تبع آن کاهش مصرف سوخت و کاستن از زمان سفر را مهمترین اهداف این پروژه دانست.

رئیس شورای شهر شیراز نیز در آیین بهره‌برداری از پل دکتر خدادوست به بیان مسکلات نیروی انسانی شاغل در شهرداری به ویژه بلاتکلیفی نیروهای شرکتی پرداخت و از استاندار فارس و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خواست به مشکلات نیروهای شرکتی شهرداری رسیدگی کنند.

عبدالرزاق موسوی افزود: در سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های گوناگون بودیم  و می‌دانیم که این مهم حاصل پیمودن مسیری دشوار بود  و مهم‌ترین چالش شهرداری وشورا در بودجه‌نویسی، تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها با توجه به شرایط دشوار معیشتی و اقتصادی مردم بود که با همدلی خوبی که وجود داشت توفیقات خوبی نصیب شهر شد.

سعید نظری رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز نیز در ادامه بیان کرد: نامگذاری معبری مهم به نام دانشمند فقید و پزشک نامی ایران، پروفسور خدادوست کمترین کاری است که شورای شهر برای قدردانی از این چهره ماندگار پزشکی کشور می‌توانست انجام بدهد.

رئیس کمیسیون عمران ، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی، تامین هزینه جهت اجرای پروژه‌های شهری نیازمند سیاستگذاری‌های اصولی و درایت خاصی است گفت: تلاش شورای شهر شیراز جهت ادامه ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های گوناگون در نقاط مختلف شیراز و نامگذاری آنها به نام قهرمانان ملی و علمی و فرهنگی شیراز و به ویژه شهدای گرانقدر این شهر قابل تحسین است.

نواب قائدی افزود: امروز مدیریت شهری شیراز در مسیر توسعه تک بعدی حرکت نمی‌کند و شاهدیم که با احداث پارک سلامت در محله کمتر برخوردارکشن، پیاده راه سلامت در جنوب شیراز و پردیس سینمایی در محله محروم کوزه گری، سالن تئاتر در بولوار نصر و فرهنگ‌سرای معلولین برای قشر عزیز و فراموش شده معلولین، مجموعه مدیریت شهری در راستای عدالت محوری در توزیع خدمات شهری حرکت می‌کند.

در ادامه معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به بیان مختصات این پروژه پرداخت و گفت: این پروژه دهمین پروژه بزرگ و عظیم شهرداری شیراز در سال جاری بود که در محور پرتردد شرق به غرب  و در مسیر شیراز به سمت سپیدان و همچنین در تقاطع شیراز و شهرک گلستان و شهر صدرا که بخشی پرترافیک بود احداث شد.

اسماعیل صالحی با ذکر موانع فنی این پروژه که در حین اجرای آن رفع شد گفت: همانند دیگر پروژه‌های عظیم، جابه‌جایی تاسیسات گاز، برق، آب، فیبرنوری و مخابرات مهمترین مانع این پروژه بود که فقط بابت جابه‌جایی لوله گاز به طول 250  متر و جابجایی 1.5 کیلومتری شبکه برق علاوه بر صرف هزینه مازاد به پروژه، با وقفه ای اندک در اجرای پروژه مواجه شدیم و در ادامه با اصلاحاتی در طراحی و ترفندهایی، صرفه جویی زیادی در هزینه و زمان به عمل آوردیم.

صالحی در ادامه گفت: ترافیک  و تزاحم موجود در این منطقه از دیگر عوامل کند شدن عملیات بود که با تدابیر رییس پلیس راهور شیراز و هماهنگی‌های خوبی که سرهنگ صادق سلیمی در این خصوص به عمل آورد پیشرفت کار با سرعت پیش رفت.

وی در ادامه افزود: پل پروفسور خدا دوست با طول تقریبی هزار متر  ابتدای زیرگذر گلستان و  ورودی صدرا با عرشه ای به طول 600 متر و 11.5 متر پهنا با رمپ 240 متری قرار دارد.

 گزارش از سروش سلیمی 

انتهای پیام / 424/ j

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار