به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فیس بوک در وبلاگی این خبر را اعلام و برنامه هایش برای کمک به تولیدکنندگان محتوا به منظور کسب درآمد را تشریح کرد. این اقدام همزمان با تلاش رقیبان کوچکتر فیس بوک برای جذب شخصیتهای رسانه اجتماعی معروف صورت می گیرد.
شرکت اسنپ که مالک اسنپ چت است، به تولیدکنندگان محتوا که ویدیوهای کوتاه وایرال در "اسنپ چت اسپات لایت" تولید کنند، یک میلیون دلار در روز پرداخت کرده است. توییتر هم اخیرا اعلام کرده است سرویسی به نام "سوپر فالو" راه اندازی می کند که به کاربران اجازه می دهد از هوادارانشان برای محتوای انحصاری پول دریافت کنند.
فیس بوک اعلام کرد تولیدکنندگان محتوا اکنون می توانند از ویدیوهایی به کوتاهی یک دقیقه، درآمد تبلیغاتی کسب کنند که نسبت به سه دقیقه قبلی کوتاه تر شده است.
همچنین فیس بوک آزمایش تبلیغاتی را آغاز می کند که شبیه استیکر به نظر می رسند و تولیدکنندگان محتوا می توانند در استوریهای فیس بوک خود برای کسب درآمد استفاده کنند.
شمار بیشتری از تولیدکنندگان محتوا اکنون واجد درآمدزایی از ویدیوهای لایو در فیس بوک خواهند بود که پیش از این تنها با دعوت میسر بود.
به گزارش رویترز، این غول شبکه اجتماعی اعلام کرد هفت میلیون دلار در "فیس بوک استارز" رایگان هزینه خواهند کرد که کاربران می توانند به تولیدکنندگان محتوا در "فیس بوک لایو" به عنوان شکلی از انعام پرداخت کنند.