کد خبر: ۱۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱
«کپچر» خودروی روز دنیا است که فیچرهای مطلوبی در آن تعبیه شده و نیاز بازار داخلی را تامین می کند، ضمن اینکه این خودرو یکی از محصولات روز تولیدی شرکت رنو است که دنده اتومات، سیستم تعلیق روز دنیا و استاندارد یورو ۵ را در اختیار دارد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از پاسخگویی به تمام تعهدات ال نود تا پایان تیرماه امسال خبر داد گفت: بخشی از قطعات خودروی جدید رنو در ایران داخلی سازی می‌شود.
 
 مصطفی خان کرمی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: «کپچر» خودروی روز دنیا است که فیچرهای مطلوبی در آن تعبیه شده و نیاز بازار داخلی را تامین می کند، ضمن اینکه این خودرو یکی از محصولات روز تولیدی شرکت رنو است که دنده اتومات، سیستم تعلیق روز دنیا و استاندارد یورو ۵ را در اختیار دارد.
 
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو افزود: در گام اول این خودرو را به صورت CBU به بازار عرضه خواهیم کرد اما پیش بینی ما این است که بتوانیم بخشی از قطعات را داخلی سازی کرده و در ایران تولید داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: بسته به زمان تحویل و مذاکراتی که با رنو صورت گرفته، این خودرو را به صورت فروش فوری و پیش فروش عرضه خواهیم کرد که بر این اساس، ۱۵۰ دستگاه تا انتهای تیرماه با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان به مشتریان تحویل خواهد شد.
 
خان کرمی افزود: به مناسبت نیمه شعبان نیز این خودرو را با تخفیف و با قیمت ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروش فوری کرده ایم و برای اینکه به درخواست بازار پاسخ داده شود، تعدادی نیز پیش فروش به قیمت ۶۰ میلیون تومان پیش پرداخت با قیمت قطعی و تحویل مهر و آبان عرضه کرده ایم.
 
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا پایان سال ۲ هزار دستگاه دیگر از خودروی «کپچر» عرضه کنیم تا بتوانیم بخشی دیگر از نیاز بازار را پاسخ دهیم.
 
خان کرمی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تمهید ایران خودرو برای جلوگیری از حاشیه بازار خودروی «کپچر»، خاطرنشان کرد: تمام فروش‌ها بر روی سایت صورت گرفته که البته امکان خرید برای متقاضیان عمومی و نمایندگی های ایران خودرو وجود داشت اما هر فرد تنها می‌توانست یک خودرو ثبت نام کند و محدودیت استفاده از یک کد ملی برای تنها یک خرید الزامی بود.
 
وی اظهار داشت: ۸۵۰ دستگاه از خودروی کپچر تاکنون پیش فروش و فروش قطعی شده در حالی که تقاضای بازار ۵۰ هزار دستگاه است اما تمامی فروش‌ها براساس سفارش گذاری و حمل از سوی رنو صورت گرفته و تعهدی بالاتر از سفارش گذاری را برای خود ایجاد نکرده ایم.
 
خان کرمی گفت: «کپچر» یک خودروی روز دنیا است که به دلیل اینکه رنو این خودرو را در سایر بازارهای دنیا هم عرضه می کند، تعداد تحویلی به ایران محدود است اما به مرور قصد داریم قطعات را داخلی سازی و خط تولید را در ایران دایر کنیم.
 
معاون ایران خودرو در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر ابهام خرید تعداد محدودی خودروی کپچر از سوی کارکنان ایران خودرو خاطرنشان کرد: سایت داخلی خرید خوودروی کپچر برای کل مجموعه کل کارکنان و مدیران ایران خودرو بسته بود و هیچ فردی از داخل مجموعه امکان ثبت نام را ندارد، ضمن اینکه برای نمایندگی ها نیز محدودیت ثبت نام تنها یک خودرو وجود دارد.
 
وی اظهار داشت: معمولا برای تست بازار هر خودرویی که بخواهد در کشور تولید شود، وارد می شود و سپس داخلی سازی صورت می گیرد.
 
تحویل تمام تعهدات دنا تا هفته دوم تیر
 
وی در خصوص افزایش عرضه خودروی دنا به بازار گفت: با توجه به اختلاف قیمت بین نرخ پیشنهادی دنا از سوی ایران‌خودرو و شورای رقابت، سیاست عرضه محصول از بازار داخلی به سمت بازارهای صادراتی تغییر یافت اما به دلیل مکاتباتی که با ایران‌خودرو برای عرضه این بازار به داخل صورت گرفته و عنوان شده که این خودرو که با توانمندی داخلی تولید شده، بهتر است که به بازار داخلی نیز تامین شود؛ بنابراین از حدود یک ماه قبل، بخشی از تولید دنا برای تامین نیاز بازار داخلی در نظر گرفته شد که بر این اساس، دو هزار دستگاه برای مرداد و شهریور پیش‌فروش شده است.
 
خان کرمی افزود: تمام تعهدات دنا تا اواخر هفته دوم تیرماه تحویل می‌شود و دیگر تعهد معوق نخواهیم داشت، ضمن اینکه یک درصد از تولید را به بازار داخلی عرضه و پیش‌فروش کرده‌ایم.
 
وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت خودروی تندر گفت: تندر اتومات یکی از محصولاتی است که در یکسال اخیر به دلیل مشکلاتی که بر سر تامین قطعات وجود داشت، منجر به این شد که تاخیر در تحویل تعهدات رقم خورد اما اکنون که با هماهنگی با رنو پارس، تامین قطعات افزایش یافته است و مشکل تامین قطعات نداریم، طبق تولید، عرضه صورت می گیرد و بر این اساس پیش‌بینی ما بر این است که حداکثر تا آخر تیرماه، تمامی تعهدات گذشته صفر شود و نیاز بازار در بخش تندر اتومات و دنده‌ای پاسخگو خواهیم بود.
 
به گفته معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، قیمت تندر اتومات ۴۷.۵ میلیون تومان است که قیمت قطعی است، ضمن اینکه سه هزار دستگاه ظرف دو ساعت بر روی سایت از طریق خرید مستقیم مردم و نمایندگی‌ها فروخته شده است و بنا داریم که این میزان تعهد را به صورت ماهانه هزار دستگاه، تحویل دهیم به نحوی که در مهر، آبان و آذر هر یک، یکهزار دستگاه تحویل خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: حداکثر تا پایان تیرماه تمامی تعهدات ال نود را پوشش خواهیم داد و تعهدات معوق به صفر می رسد، ضمن اینکه برای پیش فروش‌های جدید، تحویل مهر، آبان و آذر در نظر گرفته شده است.
برچسب ها: خودرو ، تندر ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار