کد خبر: ۱۵۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
امام جمعه ماهنشان با اشاره به عقب‌نشینی طلبکارانه کشورهای اروپایی از قطعنامه ضد ایرانی گفت: این عقب نشینی نتیجه گفتمان، مقاومت و دست برتر ایران و عمق راهبردی ما در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی اکبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان به تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی اشاره کرد و اظهار داشت: احیا و حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان و رسیدگی شایسته و همه جانبه به امور خانواده‌های شاهد و ایثارگران و مفقودین از وظایف این نهاد است.

 وی با شاره به سالروز شهادت مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا اشاره کرد و گفت: شهید باکری پاسداری نمونه، فرماندهی فداکار و ایثارگر، خدمتگزاری صادق، صمیمی، مخلص و عاشق ولایت بود و شهدا باید الگوی افراد قرار بگیرند.

امام جمعه ماهنشان به ۲۷ اسفند مصادف با سوم شعبان المعظم روز ولادت امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: پاسداری شغل نیست، بلکه یک ارزش و تعهد است که شب و روز نمی‌شناسد و پاسدار همیشه در خط مقدم و جهاد و مبارزه است.

علی اکبری به ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز اشاره کرد و افزود: جانبازان مایه سرافرازی ملت ایران هستند و زبان عاجز است از ترسیم مقام بلندپایه جانبازان که برای اعتلای کلمه حق و دفاع از اسلام و وطن جانبازی کردند.
 
وی با اشاره به عقب‌نشینی طلبکارانه کشورهای اروپایی از قطعنامه ضد ایرانی افزود: این عقب نشینی نتیجه گفتمان، مقاومت و دست برتر ایران و عمق راهبردی ما در منطقه است.

امام جمعه ماهنشان بر هوشیاری و فعالیت هوشمندانه دیپلماسی و حفظ وحدت را خواستار شد و تصریح کرد: عقب‌نشینی کشورهای اروپایی نتیجه موضع محکم مجلس، همراهی دولت، تقویت وحدت داخلی بر محور مواضع حکیمانه و قاطعانه رهبر انقلاب اسلامی بود.

علی اکبری با اشاره به گلایه رهبری از وضعیت معیشتی مردم و گرانی بی منطق و افسار گسیخته و با تاکید بر راه حل مشکلات با نگاه به درون و داشته‌های کشور ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه و رشد و تولید داخلی، صرفه‌جویی، افزایش نظارت کارآمد بر بازار تولید، توزیع و مقابله قاطعانه با احتکار و گرانی بی‌منطق امروز خواسته رهبری و مردم است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و با بیان اینکه بر اساس قانون وظیفه نظارت بر انتخابات شورای اسلامی بر عهده مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است، افزود: بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مسؤولیت نظارت بر انتخابات شوراها را برعهده دارند و از مجلس انقلابی انتظار می‌رود در همه مراحل نظارت بر انتخابات شوراها از انتخاب اعضای هیئت اجرایی تا مرحله پایانی روحیه انقلابی و مدیریت و نظارت درست و صحیح و انقلابی را به یادگار بگذارند و در تایید صلاحیت‌ها دقت شود. 
انتهای پیام/73002

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار