کد خبر: ۱۵۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
گروه استان‌ها- ساکنان روستای بردپهن جلیل بخش سپیدار بویراحمد به دلیل نداشتن پل ارتباطی برای رسیدن به مقاصد خود مجبور هستند از عرض رودخانه عبور کنند که در فصل بهار و پاییز به دلیل شدت جریان آب بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   یاسوج ، کهگیلویه و بویراحمد بیش از 1700 روستا دارد و قریب به 40 درصد از جمعیت این استان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و شرایط خاص جغرافیایی و پراکندگی روستاها در کنار سوء مدیریت و در برخی مواقع وجود پاره‌ای از معارضات محلی در استان سبب شده تا با گذشت بیش از 40 سال از عمر نظام جمهوری اسلامی، هنوز فقر و محرومیت از ابتدائی ترین زیرساخت‌ها و امکانات را در برخی از مناطق روستایی این استان شاهد باشیم.

بخش سپیدار از توابع شهرستان بویراحمد دارای بیش از 110 روستا می‌باشد و در مسیر ارتباطی شهرستان بویراحمد به شهرستان‌های کهگیلویه و چرام واقع شده‌ است.

بخش سپیدار را می‌توان از مناطقی دانست که در استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پیشرو بوده و با تقدیم بیش از 100 شهید قبل از انقلاب، دفاع مقدس و شهدای حریم امنیت دین خود را به خوبی به نظام و انقلاب ادا کرده‌است.

روستای «بردپهن جلیل» در بخش سپیدار یکی از روستاهای محروم شهرستان بویراحمد بوده که با تقدیم پنج شهید به انقلاب هنوز از امکانات اولیه رفاهی نظیر جاده دسترسی مناسب، بهداشت، زیرساخت‌های ارتباط اینترنت و ... محروم هستند.

اغلب مردم روستای «بردپهن جلیل» به دلیل عدم دسترسی به جاده ارتباطی مناسب و رنج حاصله در رفت و آمد به بخش مرکزی سپیدار و شهر یاسوج به ناچار دیار آبا و اجدادی خود را ترک کرده و روز به روز این روستای زیبا که با توجه خاص می‌تواند یکی از نقاط منحصر به فرد توریستی باشد، خلوت تر از قبل و خالی از سکنه می‌شود.

مردم روستای بَرد پَهن جلیل برای رفت و آمد باید از رودخانه پایین دست روستا که فاقد هرگونه پل ارتباطی است عبور کنند و در سالیان متمادی از این موضوع دچار خسارات بسیاری شده‌اند و به گفته مردم اگر راه ارتباطی مناسب برای این  روستا فراهم بود حال یکی از پر جمعیت‌ترین روستاهای بخش سپیدار به شمار می‌رفت.

حسین زاده بخشدار سپیدار در رابطه با مشکل جاده دسترسی این روستا اظهار داشت: این روستا پنج شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و از پتانسیل مناسبی در زمینه کشاورزی، دامداری و گردشگری برخوردار است.

وی افزود: بارها مشکل جاده ارتباطی روستای "بَرد پهن جلیل" پیگیری شده‌است و در مرحله‌ای نیز اعتبار لازم برای ساخت یه دهانه پل بر روی رودخانه و ایجاد جاده دسترسی نیز تأمین شد، که متأسفانه به دلیل برخی معارضات محلی طرح به مرحله اجرایی نرسید.

محرومیت زدایی ,

انتهای پیام/541/ی

برچسب ها: محرومیت زدایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار